World in Conflict - Soviet Assault

Het gaat uitgevers en ontwikkelaars steeds beter af om in het RTS-genre een eigen identiteit te vinden. De één doet het met massale gevechten, de andere met heel veel tactiek en weer een ander doet het lekker old-school. World in Conflict doet het met het weglaten van het hele 'bouw een basis'-principe.

In plaats daarvan zijn er droppoints en credits. Op de droppoints kun je kiezen wat voor eenheden jij van je credits koopt. Infanterie is goedkoop, maar erg kwetsbaar als ze wordt aangevallen door eentankdivisie. Helikopters kunnen daarentegen weer een tank uitschakelen, maar leggen tegen een antiluchteenheid snel het loodje.

World in Conflict draait dus volledig om een zogenaamd 'papier, steen, schaar'-systeem. Elke eenheid kan weer uitgeschakeldworden door een andere en het is daarom van levensbelang dat je goed nadenkt wanneer je wat inzet. Vooral omdat het aantal eenheden absoluut niet oneindig is doordat je maar een beperkt aantal credits hebt. De hoeveelheid credits kun je in een missie verhogendoor bepaalde doelen te voltooien. Het veroveren van een stad op een vijand kan daarvoor zorgen, maar ook het onschadelijk maken van een raketinstallatie helpt daarbij.

Om deze opdrachten succesvol te volbrengen zul je goed over de tactiek moetennadenken. Domweg je complete leger ergens op afsturen is geen goed idee. Verstandiger is het om bijvoorbeeld met een helikopter de situatie te verkennen, vervolgens met je artillerie de antitankeenheden uit te schakelen en daarna met je tankdivisie de klus te klaren. Het is wat pittiger dan wat we uit andere RTS-games gewend zijn, maar als een bepaald punt wordt veroverd, dankzij een geniale tactische zet, is de voldoening erg groot.

Kies uw kleur

World in Conflict - Soviet Assault product image

Kies uw maat

NVT
Levering 2-3 Werkdagen
  • Gratis verzending vanaf 30 euro
  • Betaal veilig online via je eigen bank
  • Ontvang coins & unlock badges met Game Mania XP (meer info)
Het gaat uitgevers en ontwikkelaars steeds beter af om in het RTS-genre een eigen identiteit te vinden. De één doet het met massale gevechten, de andere met heel veel tactiek en weer een ander doet het lekker old-school. World in Conflict doet het met het weglaten van het hele 'bouw een basis'-principe.

In plaats daarvan zijn er droppoints en credits. Op de droppoints kun je kiezen wat voor eenheden jij van je credits koopt. Infanterie is goedkoop, maar erg kwetsbaar als ze wordt aangevallen door eentankdivisie. Helikopters kunnen daarentegen weer een tank uitschakelen, maar leggen tegen een antiluchteenheid snel het loodje.

World in Conflict draait dus volledig om een zogenaamd 'papier, steen, schaar'-systeem. Elke eenheid kan weer uitgeschakeldworden door een andere en het is daarom van levensbelang dat je goed nadenkt wanneer je wat inzet. Vooral omdat het aantal eenheden absoluut niet oneindig is doordat je maar een beperkt aantal credits hebt. De hoeveelheid credits kun je in een missie verhogendoor bepaalde doelen te voltooien. Het veroveren van een stad op een vijand kan daarvoor zorgen, maar ook het onschadelijk maken van een raketinstallatie helpt daarbij.

Om deze opdrachten succesvol te volbrengen zul je goed over de tactiek moetennadenken. Domweg je complete leger ergens op afsturen is geen goed idee. Verstandiger is het om bijvoorbeeld met een helikopter de situatie te verkennen, vervolgens met je artillerie de antitankeenheden uit te schakelen en daarna met je tankdivisie de klus te klaren. Het is wat pittiger dan wat we uit andere RTS-games gewend zijn, maar als een bepaald punt wordt veroverd, dankzij een geniale tactische zet, is de voldoening erg groot.
4
(0)
(1)
(0)
(0)
(0)

Productspecificaties

Spelmodi Singleplayer
Uitgever Vivendi
Releasedatum 03.10.2008
EAN 3348542214088
Merk Xbox 360
Genre Strategy

Koop nu

World in Conflict - Soviet Assault product image
World in Conflict - Soviet Assault
Levering 2-3 Werkdagen