Final Fantasy - Crystal Chronicles

Sinds Final Fantasy III, in de hoogdagen van de SNES-console, was er geen FF-spel meer verschenen voor Nintendo.
2004 Brengt ons naast de eerste online Final Fantasy ( nummer 11) en de eerste echte Final Fantasy sequel ( X-2), eindelijk terug een FinalFantasy voor Nintendo: CRYSTAL CHRONICLES. Voor de fans wordt dit het belangrijkste jaar sinds 1980, toen de reeks het levenslicht zag.

Prooien in de mist.

Beeld je een tijdloze wereld in. Een magische wereld in de greep van een onsterfelijk monster zonder ogen, zonder klauwen, of tentakels, zonder muil, of tanden. Een harteloos monster dat overal moeiteloos binnendringt en allen doodt zonder medelijden. Dat monster heet de Miasma en het is een giftige wolk die de ganse wereld bedekt en de hemel voor eeuwig verduistert.

Niemand herinnert zich hoe, of wanneer de dodelijke mist verscheen. Maar legendes verhalen wel hoe vreselijke schepsels tegelijkertijd uit elke bodemloze kloof naar buiten kropen en in het kielzog van de oprukkende mist, de wouden, de valleien en de rivieren opeisten als hun jachtterrein. De mensen die niet dadelijk stierven aan de gifwolk werden hulpeloze prooien in de mist? Miljoenen stierven, maar niet alle hoop is verloren.

Kristallen werden in het midden van de laatste dorpen geplaatst. Hun zuivere energie vormde een onzichtbaar schild tegen het sluipende gif van de Miasma. Hun kracht is jammer genoeg niet eindeloos. Ze moeten gevoed worden met Myrrh, het levenswater van de mythische en door machtige monsters beschermde Myrrh-bomen.

Welke dappere zielen durven diep in het duistere rijk van de Miasma binnendringen om de voorraad Myrrh terug aan te vullen? Hun enige bescherming is een snel verzwakkend kristal, enkele magische spreuken, sterke zwaarden en de onbreekbare vriendschap van de reisgezellen.

De vier reisgezellen.

Die vriendschap tussen de reisgezellen is een essentieel onderdeel van Final Fantasy Crystal Chronicles. Je kunt het spel uiteraard in je ukkie uitspelen. Daar is het echter nietvoor ontworpen. Je profiteert pas ten volle van alle mogelijkheden, indien je met zijn vieren samenwerkt. Ieder lid heeft een taak. Als één lid faalt, sterft de groep.

De kristaldrager moet te allen prijze beschermd worden.
Zwaardvechters moeten tijdens en na de strijd geheeld worden.
Magiërs kunnen hun spreuken combineren tot onstuitbare vuurballen.
Magische en conventionele afstandswapens dekken de charge van de zwaardvechters? of hun aftocht.
Samenwerking en onderlinge coördinatie worden actief aangemoedigd. Wie als een eenzame held het gevecht binnenstormt op zoek naar persoonlijke roem en glorie, zal vaker de dood van een ganse groep op zijn geweten hebben, dan een glansrijke overwinning behalen. De tegenstanders zijn intelligent genoeg geprogrammeerd om zulk individualisme af te straffen.

Connectivity.

Wat stoort bijna iedereen aan multiplayer games op één televisiescherm? Iedereen zit ongeduldig te wachten terwijl één speler door zijn arsenaal beschikbarewapens, of spreuken zit te bladeren. Of iemand die nog snel een laatste blik op de schatkaart wil werpen, terwijl iedereen staat te popelen om zich op een monster te werpen.
Nintendo heeft een oplossing gevonden zodat niemand meer met de duimen moet zitten draaien. Connectivity hebben ze deze vondst gedoopt. Networking, the Nintendo way.

Door GBA, of GBA SP-toestelletjes aan je GameCube-console te koppelen, kan je ze gebruiken als gamepads. Dat was al zo voor games als Metroid Fusion, Sonic en Wario World. Voor Final Fantasy Crystal Chronicles gaan ze nog een stapje verder. Op het scherm van de GameBoy Advance kan iedere speler vrijuit in zijn menu?s rommelen, zijn eigen gegevens bewerken, de effecten van zijn toverspreuken en magische voorwerpen nalezen en zelfs een kaart raadplegen zonder de andere spelers op te houden.

Kies uw kleur

Final Fantasy - Crystal Chronicles product image

Kies uw maat

NVT
Levering 2-3 Werkdagen
  • Gratis verzending vanaf 30 euro
  • Betaal veilig online via je eigen bank
  • Ontvang coins & unlock badges met Game Mania XP (meer info)
Sinds Final Fantasy III, in de hoogdagen van de SNES-console, was er geen FF-spel meer verschenen voor Nintendo.
2004 Brengt ons naast de eerste online Final Fantasy ( nummer 11) en de eerste echte Final Fantasy sequel ( X-2), eindelijk terug een FinalFantasy voor Nintendo: CRYSTAL CHRONICLES. Voor de fans wordt dit het belangrijkste jaar sinds 1980, toen de reeks het levenslicht zag.

Prooien in de mist.

Beeld je een tijdloze wereld in. Een magische wereld in de greep van een onsterfelijk monster zonder ogen, zonder klauwen, of tentakels, zonder muil, of tanden. Een harteloos monster dat overal moeiteloos binnendringt en allen doodt zonder medelijden. Dat monster heet de Miasma en het is een giftige wolk die de ganse wereld bedekt en de hemel voor eeuwig verduistert.

Niemand herinnert zich hoe, of wanneer de dodelijke mist verscheen. Maar legendes verhalen wel hoe vreselijke schepsels tegelijkertijd uit elke bodemloze kloof naar buiten kropen en in het kielzog van de oprukkende mist, de wouden, de valleien en de rivieren opeisten als hun jachtterrein. De mensen die niet dadelijk stierven aan de gifwolk werden hulpeloze prooien in de mist? Miljoenen stierven, maar niet alle hoop is verloren.

Kristallen werden in het midden van de laatste dorpen geplaatst. Hun zuivere energie vormde een onzichtbaar schild tegen het sluipende gif van de Miasma. Hun kracht is jammer genoeg niet eindeloos. Ze moeten gevoed worden met Myrrh, het levenswater van de mythische en door machtige monsters beschermde Myrrh-bomen.

Welke dappere zielen durven diep in het duistere rijk van de Miasma binnendringen om de voorraad Myrrh terug aan te vullen? Hun enige bescherming is een snel verzwakkend kristal, enkele magische spreuken, sterke zwaarden en de onbreekbare vriendschap van de reisgezellen.

De vier reisgezellen.

Die vriendschap tussen de reisgezellen is een essentieel onderdeel van Final Fantasy Crystal Chronicles. Je kunt het spel uiteraard in je ukkie uitspelen. Daar is het echter nietvoor ontworpen. Je profiteert pas ten volle van alle mogelijkheden, indien je met zijn vieren samenwerkt. Ieder lid heeft een taak. Als één lid faalt, sterft de groep.

De kristaldrager moet te allen prijze beschermd worden.
Zwaardvechters moeten tijdens en na de strijd geheeld worden.
Magiërs kunnen hun spreuken combineren tot onstuitbare vuurballen.
Magische en conventionele afstandswapens dekken de charge van de zwaardvechters? of hun aftocht.
Samenwerking en onderlinge coördinatie worden actief aangemoedigd. Wie als een eenzame held het gevecht binnenstormt op zoek naar persoonlijke roem en glorie, zal vaker de dood van een ganse groep op zijn geweten hebben, dan een glansrijke overwinning behalen. De tegenstanders zijn intelligent genoeg geprogrammeerd om zulk individualisme af te straffen.

Connectivity.

Wat stoort bijna iedereen aan multiplayer games op één televisiescherm? Iedereen zit ongeduldig te wachten terwijl één speler door zijn arsenaal beschikbarewapens, of spreuken zit te bladeren. Of iemand die nog snel een laatste blik op de schatkaart wil werpen, terwijl iedereen staat te popelen om zich op een monster te werpen.
Nintendo heeft een oplossing gevonden zodat niemand meer met de duimen moet zitten draaien. Connectivity hebben ze deze vondst gedoopt. Networking, the Nintendo way.

Door GBA, of GBA SP-toestelletjes aan je GameCube-console te koppelen, kan je ze gebruiken als gamepads. Dat was al zo voor games als Metroid Fusion, Sonic en Wario World. Voor Final Fantasy Crystal Chronicles gaan ze nog een stapje verder. Op het scherm van de GameBoy Advance kan iedere speler vrijuit in zijn menu?s rommelen, zijn eigen gegevens bewerken, de effecten van zijn toverspreuken en magische voorwerpen nalezen en zelfs een kaart raadplegen zonder de andere spelers op te houden.
Nog geen reviews

Productspecificaties

Spelmodi Singleplayer
Uitgever Nintendo
Releasedatum 10.03.2004
EAN 45496391874

Koop nu

Final Fantasy - Crystal Chronicles product image
Final Fantasy - Crystal Chronicles
Levering 2-3 Werkdagen