Game Mania Artwork
Game Mania artwork

Zo gaat Game Mania om met het coronavirus

 De informatie op deze pagina heeft alleen betrekking op onze winkels in België.

 Update 24 maart:

Vanwege de aangescherpte regels vanuit de overheid kan je vanaf zaterdag 27 maart alleen nog terecht bij onze winkels in België om je op voorhand geplaatste reservaties en pre-orders af te halen. De afhaling van je bestelling zal onder veilige omstandigheden aan de ingang van de winkel gebeuren!

Om je bezoek aan Game Mania veilig en efficiënt te laten verlopen moet je voordat je naar de winkel komt eerst je gewenste product bestellen voor afhaling in de winkel. Je ontvangt een gratis sms-bericht en/of e-mail wanneer je je bestelde product(en) kan afhalen.

Meer informatie, alsook antwoorden op veel gestelde vragen over o.a. inruilacties, cadeaubonnen etc. vind je onderaan deze pagina.

Informatie over de openingstijden van al onze Game Mania winkels vind je hier.

We informeren je graag over hoe Game Mania omgaat met het coronavirus. Uiteraard volgen wij alle adviezen van de Veiligheidsraad op en zetten we alles op alles om een veilige omgeving te creëren voor jou en onze medewerkers. Op deze pagina vind je alle informatie over hoe je bij ons kunt blijven shoppen. We vertrouwen op je begrip en medewerking!

Bestel online en geniet van gratis verzending vanaf €30!

We raden iedereen aan om zo veel mogelijk je favoriete producten online te bestellen zodat we ze veilig bij jou kunnen leveren! Alle bestellingen via de webshop worden tot aan je drempel of brievenbus bezorgd door PostNL. Bovendien worden alle bestellingen met een waarde vanaf €30 gratis verzonden!

Winkel snel en veilig, gebruik Click & Collect!

De voordelen van Click & Collect:

  • Ons volledige assortiment zichtbaar met een klik
  • Reserveer jouw product in alle rust online
  • Kies zelf de winkel waar je jouw product wil ophalen
  • Ontvang GRATIS een sms of e-mail ter bevestiging van je reservering
  • Indien het product op voorraad is kun je het meestal binnen 30 minuten komen ophalen
  • Je winkel houdt je bestelling 3 dagen voor je opzij
  • Je kan – in alle veiligheid – vragen stellen aan of bijpraten met onze verkopers

Zo gebruik je Click & Collect

Video URL:
Currently supported:

Tekstuele uitleg:

  1. Zorg ervoor dat je ingelogd bent.
  2. Zoek naar het product op onze website en klik op "Afhalen in winkel".
  3. Selecteer een winkel en bevestig om het product te reserveren.
  4. We laten je met een (gratis) sms en e-mail weten wanneer je bestelling voor je is klaargelegd. Bij voorradige producten is dit meestal binnen 30 minuten!
  5. Kom pas naar de winkel als je een sms of e-mail hebt ontvangen waarin staat dat je reservering klaarligt. Houd ook rekening met onze huisregels voor jouw en onze veiligheid! Je vindt ze hieronder.

Onze huisregels

We zijn verheugd dat we je nog steeds verder mogen helpen! Wees welkom, maar let alsjeblieft op de volgende regels. Zo kunnen wij de gezondheid van jou en die van onze medewerkers beschermen!

Icoon van een klok

Wacht op de bevestigting dat je reservering klaarligt

Icoon van een persoon met een mondmasker

Draag een mondmasker
(vanaf 12 jaar)

Icoon van twee personen die afstand houden

Houd 1,5 meter afstand van elkaar

Icoon kom alleen Game Mania

Kom zo veel mogelijk alleen naar de winkel

Icoon Betaal digitaal

Betaal zo veel mogelijk elektronisch

Icoon Ziek

Kom niet naar de winkel als je ziek bent

Onze winkelmedewerkers nemen uiteraard ook hygiënemaatregelen en houden zoveel mogelijk afstand.

Openingstijden

Wil je weten wanneer jouw Game Mania winkel open is? Check dan zeker steeds eerst de openingstijden van jouw favoriete winkel voordat je vertrekt om teleurstellingen te voorkomen.

 

Veelgestelde Vragen

Omdat het door de nieuw getroffen maatregelen uitsluitend mogelijk is om bestellingen af te halen bij onze winkels, moeten wij onze dienstverlening aanpassen. We hopen op je begrip hiervoor!

Tot en met vrijdag 26 maart kan je nog bij onze winkels terecht om pre-orders en reservaties te plaatsen.

Vanaf zaterdag 27 maart kan je via onze website producten reserveren voor Click & Collect door op "Afhalen in winkel" te klikken. Je reservering wordt dan automatisch door de winkelmedewerkers in jouw gekozen filiaal verwerkt. Je krijgt een sms en/of e-mail zodra je reservering opgehaald kan worden. Het is niet meer mogelijk om langs de winkel te gaan om een pre-order te plaatsen; deze moet via Click & Collect geplaatst worden. Zolang je een sms of e-mail hebt ontvangen dat je bestelling klaarligt, kun je je bestelling op de releasedag komen afhalen!

Uiteraard is het ook nog mogelijk om pre-orders te plaatsen op onze webshop. Deze wordt dan op de releasedatum bij je bezorgd.

Producten die zijn gereserveerd via Click & Collect worden 3 dagen lang vastgehouden in jouw gekozen Game Mania-winkel, gerekend vanaf het moment dat je de bevestiging ontvangt waarin staat dat het klaarligt. Na 3 dagen kan het product weer te koop worden aangeboden. Indien het niet lukt om binnen deze termijn langs te komen, adviseren we om telefonisch contact op te nemen met de winkel om de periode te verlengen. Je vindt de contactinformatie van onze winkels hier terug.

Je kan je order komen afhalen zodra je een sms-bericht of e-mail hebt ontvangen dat bevestigt dat je reservatie klaarligt. Bij twijfel neem je het beste telefonisch contact op met je winkel. Houd ook rekening met onze huisregels voor jouw en onze veiligheid! Hier vind je de contactgegevens van onze winkels.

Als je langskomt om een gereserveerd product af te halen, kan je bij het afrekenen ook jouw gebruikte game(s) aan ons verkopen. Als je geen gereserveerd product komt ophalen, maar wel games of hardware aan ons wilt verkopen, kan dit vanaf zaterdag 26 maart alleen door telefonisch een afspraak te maken. Het telefoonnummer van onze winkels vind je hier.

Indien je reeds games hebt ingeleverd als onderdeel van een inruilactie, blijft de actie en de bijbehorende korting van toepassing.

Vanaf zaterdag 27 maart kun je gebruikmaken van onze inruilacties, als je op datzelfde moment ook een gereserveerd product komt afhalen, of door van tevoren telefonisch een afspraak te maken met de winkel. Wil je alvast jouw games inruilen voor een spel dat nog moet uitkomen, dan zul je dus een afspraak hiervoor moeten maken. Het telefoonnummer van onze winkels vind je hier.

Cadeaubonnen en waardebonnen zijn nog steeds inzetbaar, maar het product dat je wilt afrekenen dient altijd van tevoren gereserveerd te zijn.

Cadeaubonnen die verlopen tijdens de periode waarin de lockdown van kracht is, worden ook na deze periode geaccepteerd. Game Mania XP-vouchers behouden hun oorspronkelijke vervaldatum. Deze zijn zowel via de webshop voor thuislevering inzetbaar en kunnen ook gebruikt worden bij het afhalen van een gereserveerd product in een van onze winkels.

Het is tijdelijk niet meer mogelijk om via onze webshop of in onze winkels een nieuwe reservering op de PS5 of Xbox Series X te plaatsen.

Dit vanwege het enorme succes van deze toestellen in combinatie met de beperkte informatie vanuit Sony en Microsoft omtrent toekomstige leveringen. Blijf onze website in de gaten houden; zodra de PS5 of Xbox Series X opnieuw te reserveren zijn laten we dit weten.

Heb je vóór 4 februari 2021 een reservering geplaatst op de PS5 of Xbox Series X? Dan blijft die natuurlijk geldig en wordt er persoonlijk contact met je opgenomen zodra we meer informatie hebben over de status van je reservering. Onze huidige reserveringen worden in chronologische volgorde gecontacteerd. Heb je andere vragen? Kijk dan eerst op onze speciale pagina's over PS5-reserveringen en Xbox Series X-reserveringen.

Vanwege de aangescherpte maatregelen is het vanaf zaterdag 27 maart niet mogelijk om zomaar langs te komen om een aankoop te retourneren in ruil voor cash geld of een waardebon. Het is wel mogelijk om het te ruilen voor een ander product. Hiervoor dien je dit andere product eerst te reserveren via de website. Indien je niet van plan bent om een ander product mee te nemen, vragen we je om telefonisch contact op te nemen met de winkel om een afspraak te maken.

Vanwege de aangescherpte maatregelen vanuit de overheid is het vanaf zaterdag 27 maart niet mogelijk om hiervoor zonder afspraak langs te komen. We vragen je om telefonisch contact op te nemen met de winkel om een afspraak te maken.

Voor reparatie of defecten kan je nog terecht bij onze winkels, maar ook hiervoor dient vanaf zaterdag 27 maart eerst een afspraak gemaakt te worden. Informeer telefonisch bij jouw Game Mania-winkel over de exacte procedure. Je vindt de contactinformatie van onze winkels hier terug.

Kijk eerst of je vraag misschien al beantwoord is in onze FAQ. Mocht je nog onzeker zijn, kan je contact opnemen met onze klantenservice.

Gaat het om een vraag over een reservering of product in een specifieke winkel, dan adviseren we om direct contact op te nemen met de winkel. Zij hebben de informatie over jouw bestelling direct tot hun beschikking en kunnen je het beste helpen. Je vindt de contactinformatie van onze winkels hier terug.


We danken je voor je steun, loyaliteit en begrip!

💛 Stay safe and keep on gaming! 💚