Veelgestelde vragen over de Xbox Series X en S bij Game Mania

De Xbox Series X en Xbox Series S zijn eindelijk uit! Misschien heb je al een reservering geplaatst in één van onze winkels, of wil je graag weten hoe je de Xbox Series X bij Game Mania reserveert. Op deze pagina verzamelen we alle antwoorden op je vragen.

Maak eerst je keuze zodat we je zo goed mogelijk verder kunnen helpen:

» Ik wil graag een Xbox Series X of S reserveren

  • Hoe kan ik nog een Xbox Series X of Series S reserveren?

    Vanaf 4 februari is het tijdelijk niet meer mogelijk om een reservatie te plaatsen op de Xbox Series X. Dit vanwege het enorme succes van deze toestellen in combinatie met de beperkte informatie vanuit Microsoft omtrent toekomstige leveringen.

    Je kan de Xbox Series S wel nog reserveren door naar een van onze winkels te gaan en een aanbetaling te doen van €50. Je wordt dan onderaan de wachtlijst geplaatst. Zodra we weten wanneer jouw exemplaar binnenkomt, nemen we contact met je op.

  • Wanneer kan de Xbox Series X terug besteld worden?

    Blijf onze website in de gaten houden, zodra de Xbox Series X opnieuw te reserveren is laten we dit weten.

  • Wanner kan de Xbox Series S besteld worden via de webshop?

    Omdat we eerst alle gereserveerde exemplaren willen uitleveren, zal het voorlopig niet mogelijk zijn om de Xbox Series S te bestellen via de webshop.

  • Wanneer ontvang ik mijn Xbox Series S als ik nu reserveer?

    Omdat we werken met een wachtlijst, zul je waarschijnlijk even moeten wachten. De extra leveringen van de Xbox Series S gebeuren gestaag, maar blijven onvoorspelbaar. We weten niet ver op voorhand wanneer de volgende leveringen zullen binnenkomen en om hoeveel exemplaren het bij deze leveringen zou gaan, dus we kunnen helaas geen voorspellingen doen over wanneer je exact de Xbox Series S zal ontvangen. Uiteraard probeert Microsoft zo snel mogelijk de winkels opnieuw te bevoorraden en houden wij je op de hoogte zodra we weten wanneer jouw exemplaar bij ons binnenkomt.

  • Moet ik al betalen als ik een reservering op de Xbox Series S wil plaatsen?

    We vragen alleen een voorschot van €50 om jouw plek op de wachtlijst te bevestigen. Dit doen we om te voorkomen dat men lukraak overal reserveert zonder intentie om de console op te komen halen. Uiteraard wordt dit bedrag in mindering gebracht zodra je jouw console komt afhalen - je betaalt uiteindelijk dus niet extra. Mocht je afzien van je reservering, krijg je dit voorschot ook cash terug. Als het voorschot betaald is met een cadeaubon of waardebon, dan wordt dit ook terugbetaald in een waardebon.

  • Mijn vraag is niet beantwoord.

    Mocht je een andere vraag hebben, kan je altijd nog contact opnemen met onze klantenservice. Je kan ons telefonisch of via ons contactformulier bereiken via deze pagina.

» Ik heb al een Xbox Series X of Series S gereserveerd in de winkel

  • Wanneer word ik gecontacteerd?

    Zodra wij definitief weten wanneer jouw Xbox console geleverd wordt, neemt de winkel waar je hebt gereserveerd contact met je op. Hoe eerder je hebt gereserveerd, hoe sneller je aan de beurt komt. Helaas kunnen we niet voorspellen bij welke levering je hoort en wanneer deze zal plaatsvinden. We vragen je om geduldig te wachten totdat wij contact met je opnemen. Het heeft geen zin om ons hierover te contacteren.

  • Tussen welke tijdstippen kan ik gebeld worden?

    Onze medewerkers bellen je normaal gezien tijdens de openingstijden van de winkel en op de dagen waarop de winkel geopend is. Je kan hier de openingstijden controleren.

  • Wat als ik niet kan opnemen?

    We begrijpen dat je niet op ieder moment van de dag aan je telefoon vastgekluisterd zit. Mocht het voorkomen dat we je bellen op een ongunstig moment en je kan niet opnemen, zullen we een voicemail bericht achterlaten met instructies. Normaal gezien vragen we je dan om zo snel mogelijk terug te bellen. Als je het telefoontje hebt gemist, betekent het niet dat je wordt overgeslagen! Wel is het dan belangrijk om zo snel mogelijk contact op te nemen met de winkel, of even langs te gaan.

Tip: Zet het telefoonnummer van jouw Game Mania-winkel in je telefoon. Dan zie je het gelijk als je door ons wordt gebeld!
  • Welke games en accessoires kan ik reserveren?

    Je kunt hier een kijkje nemen naar het games- en accessoiresaanbod voor de Xbox Series X en S en via onze website een bestelling plaatsen. Misschien heb je ook nog een aantal Xbox One-games liggen die je kosteloos kunt upgraden naar de Xbox Series X-versie. Je kunt het overzicht van gratis upgradebare titels hier vinden.

  • Is er een inruilactie?

    Als je gaat upgraden van een Xbox One (of PS4 of Switch) naar Xbox Series, kun je inderdaad je oude console bij ons inleveren en op die manier een flinke korting pakken op de Xbox Series X of S. Hier vind je alle informatie terug over deze inruilactie.

  • Mijn vraag is niet beantwoord.

    Als je een specifieke vraag hebt over jouw pre-order, kan alleen de Game Mania-winkel waar je je reservering plaatste daar antwoord op geven. Mocht je een andere vraag hebben, kan je altijd contact opnemen met onze klantenservice. Je kan ons telefonisch of via ons contactformulier bereiken via deze pagina.