Veelgestelde vragen over de Xbox Series X en S bij Game Mania

Op 10 november 2020 lanceren de Xbox Series X en Xbox Series S in België! Misschien heb je al een pre-order (reservering) geplaatst in één van onze winkels, of wil je graag weten hoe je aan zo'n felbegeerde pre-order komt. Op deze pagina verzamelen we alle antwoorden op je vragen.

Maak eerst je keuze zodat we je zo goed mogelijk verder kunnen helpen:

» Ik wil graag een Xbox Series X of S reserveren

  • Kan ik nog een Xbox Series S reserveren?

    Helaas is dit vanwege de nieuwe maatregelen tegen corona niet meer mogelijk. De eerstvolgende leveringen van de Xbox Series S zijn reeds uitverkocht. Van zodra de lockdown is opgeheven zal het opnieuw mogelijk zijn om reservaties aan te nemen voor toekomstige leveringen.

  • Hoe kan ik nog een Xbox Series X reserveren?

    Helaas is dit vanwege de nieuwe maatregelen tegen corona niet meer mogelijk. De eerstvolgende leveringen van de Xbox Series X zijn reeds uitverkocht. Van zodra de lockdown is opgeheven zal het opnieuw mogelijk zijn om reservaties aan te nemen voor toekomstige leveringen.

  • Wanneer kan de Xbox Series X besteld worden via de webshop?

    Omdat we eerst alle gereserveerde exemplaren willen uitleveren, zal het voorlopig niet mogelijk zijn om de Xbox Series X te bestellen via de webshop.

  • Moet ik al betalen als ik een reservering wil plaatsen?

    We vragen alleen een voorschot van €50 om jouw plek op de wachtlijst te bevestigen. Dit doen we om te voorkomen dat men lukraak overal reserveert zonder intentie om de console op te komen halen. Uiteraard wordt dit bedrag in mindering gebracht zodra je jouw console komt afhalen - je betaalt uiteindelijk dus niet extra. Mocht je afzien van je reservering, krijg je dit voorschot ook cash terug. Zodra we weten dat jouw exemplaar bij de volgende levering zit, laten we dit aan je weten. Pas dan zullen we vragen om het volledige bedrag te voldoen.

  • Mijn vraag is niet beantwoord.

    Mocht je een andere vraag hebben, kan je altijd nog contact opnemen met onze klantenservice. Je kan ons telefonisch of via ons contactformulier bereiken via deze pagina.

» Ik heb al een Xbox Series X gepre-orderd (gereserveerd) in de winkel

Goed gedaan! Je hoeft nu alleen nog te wachten. Als je nog geen bericht hebt gehad van jouw Game Mania-winkel, betekent het dat je helaas niet bij de eerste levering zit. Maar niet getreurd, want we hopen je binnenkort aan je console te helpen. Zodra wij meer informatie ontvangen over de volgende levering en indien je één van de gelukkigen bent die bij deze eerstvolgende levering hoort, zal jouw winkel telefonisch contact met je opnemen met het goede nieuws.

  • Wanneer word ik gecontacteerd?

    Zodra wij definitief weten wanneer jouw console geleverd wordt, neemt de winkel waar je hebt gereserveerd contact met je op. Hoe eerder je hebt gereserveerd, hoe sneller je aan de beurt komt. Helaas hebben wij nog geen concrete leverdata van Microsoft en kunnen we niet voorspellen bij welke levering je hoort en wanneer deze zal plaatsvinden.

  • Tussen welke tijdstippen kan ik gebeld worden?

    Onze medewerkers bellen je normaal gezien tijdens de openingstijden van de winkel en op de dagen waarop de winkel geopend is. Je kan hier de openingstijden controleren.

  • Wat als ik niet kan opnemen?

    We begrijpen dat je niet op ieder moment van de dag aan je telefoon vastgekluisterd zit. Mocht het voorkomen dat we je bellen op een ongunstig moment en je kan niet opnemen, zullen we een voicemail bericht achterlaten met instructies. Normaal gezien vragen we je dan om zo snel mogelijk terug te bellen. Als je het telefoontje hebt gemist, betekent het niet dat je wordt overgeslagen! Wel is het dan belangrijk om zo snel mogelijk contact op te nemen met de winkel, of even langs te gaan.

Tip: Zet het telefoonnummer van jouw Game Mania-winkel in je telefoon. Dan zie je het gelijk als je door ons wordt gebeld!
  • Kan ik nog steeds mijn Xbox Series console ophalen ondanks de lockdown?

    Omdat onze winkels open mogen blijven voor Click & Collect zal dit geen probleem vormen. Mocht de situatie veranderen, krijg je hier tijdig bericht over.

  • Welke games en accessoires kan ik reserveren?

    Wanneer je opgebeld wordt zal de winkelmedewerker alle opties aan je voorstellen. Je kunt hier alvast een kijkje nemen naar het games- en accessoiresaanbod voor de Xbox Series X en S en via onze website een pre-order plaatsen (indien niet uitverkocht). Misschien heb je ook nog een aantal Xbox One-games liggen die je kosteloos kunt upgraden naar de Xbox Series X-versie. Je kunt het overzicht van gratis upgradebare titels hier vinden.

  • Is er een inruilactie?

    Vanwege de nieuwe maatregelen ivm. Corona is het helaas niet meer mogelijk je oude console binnen te brengen bij Game Mania België. Indien je voor 02/11/2020 je console hebt ingeleverd en een pre-order hebt geplaatst op de Xbox Series X of S kan je nog steeds gebruik maken van de inruilactie.

  • Mijn vraag is niet beantwoord.

    Als je een specifieke vraag hebt over jouw pre-order, kan alleen de Game Mania-winkel waar je je reservering plaatste daar antwoord op geven. Mocht je een andere vraag hebben, kan je altijd contact opnemen met onze klantenservice. Je kan ons telefonisch of via ons contactformulier bereiken via deze pagina.

» Ik heb al een Xbox Series X of S gereserveerd en zit bij de eerste levering

Gefeliciteerd! Het aftellen tot je jouw console in handen kan nemen is begonnen! Om het afhalen van je nieuwe console zo vlot mogelijk te laten verlopen brengen we je op de hoogte van het volgende:

  1. Je kan vanaf 10 november naar jouw Game Mania-winkel gaan om je gloednieuwe console op te halen. Kijk hier meer informatie over de openingstijden van onze Game Mania-winkels.
  2. Door de verstrengde Corona maatregelen is het alleen toegelaten om je Xbox Series X of Xbox Series S console te komen afhalen aan de ingang van de winkel.
  3. Gelieve de social distancing maatregelen te hanteren tijdens het afhalen van je console.
  4. Neem je identiteitskaart - eventueel in combinatie met je Xbox Series-kassaticket en Game Mania-klantenkaart - mee naar de winkel wanneer je je Xbox Series X of S komt afhalen. Alleen dan kunnen wij een zo vlot mogelijke afhaling van je console garanderen.
  5. Heb je verder nog vragen over de afhaling van je Xbox Series X of Xbox Series S? Neem dan zeker deze pagina even door.

  • Kan iemand anders de Xbox Series X of S voor mij ophalen?

    Dit is mogelijk, zolang de persoon die voor jou de console komt afhalen kan aantonen dat hij of zij hiervoor gemachtigd is. Dit kan bijvoorbeeld door jouw identiteitskaart en/of klantenkaart mee te geven aan de persoon die voor jou de Xbox Series X of S afhaalt.

  • Kan ik bij het afhalen ook nog extra games en accessoires afrekenen?

    Dit kan, maar we adviseren om zoveel mogelijk van jouw gewenste producten van tevoren te reserveren via de website. Door te pre-orderen ontvang je ook extra Game Mania XP Coins en ben je gegarandeerd van een exemplaar. Hier vindt je een handig overzicht van alle beschikbare games en accessoires. Je kan reserveren via ons eenvoudige Click & Collect systeem. Hier lees je hoe dat precies werkt.

  • Kan ik nog meedoen aan de inruilactie?

    Vanwege de nieuwe maatregelen ivm. Corona is het helaas niet meer mogelijk je oude console binnen te brengen bij Game Mania België. Indien je voor 02/11/2020 je console hebt ingeleverd en een pre-order hebt geplaatst op de Xbox Series X of S kan je nog steeds gebruik maken van de inruilactie.

  • Kan ik overschakelen van winkelafhaling naar thuislevering?

    Dit is helaas niet mogelijk. Mocht het niet lukken om naar de winkel te komen of als je dit liever niet doet uit gezondheidsoverwegingen, is het wel mogelijk om de console door een gemachtigde op te laten halen. Zorg ervoor dat de winkel hiervan op de hoogte is, of geef jouw ID en/of Game Mania-klantenkaart mee aan de persoon die de ophaling in jouw plaats zal doen.

  • Mijn vraag is niet beantwoord.

    Als je een specifieke vraag hebt over jouw pre-order, kan alleen de Game Mania-winkel waar je je reservering plaatste daar antwoord op geven. Mocht je een andere vraag hebben, kan je altijd contact opnemen met onze klantenservice. Je kan ons telefonisch of via ons contactformulier bereiken via deze pagina.