Veelgestelde vragen over de PS5 bij Game Mania

Op 19 november 2020 lanceert de PlayStation 5 in België! Misschien heb je al een pre-order (reservering) geplaatst in één van onze winkels, of wil je graag weten hoe je aan zo'n felbegeerde pre-order komt. Op deze pagina verzamelen we alle antwoorden op je vragen.

Maak eerst je keuze zodat we je zo goed mogelijk verder kunnen helpen:

» Ik wil graag een PlayStation 5 reserveren

  • Kan ik nog een PlayStation 5 reserveren?

    Je kan telefonisch contact opnemen met jouw lokale Game Mania-store om een afspraak te maken om de PS5 te komen reserveren. Om een reservering te plaatsen is een aanbetaling van €50 verplicht. Je wordt dan onderaan de wachtlijst geplaatst en wordt telefonisch geïnformeerd door de winkel zodra bekend is wanneer jouw PS5 zal arriveren.

  • Wanneer ontvang ik mijn PlayStation 5 als ik nu reserveer?

    Indien je nu de PS5 reserveert, zal je deze pas in 2021 ontvangen. We weten verder niet ver op voorhand wanneer de volgende leveringen zullen binnenkomen en om hoeveel exemplaren het bij deze leveringen zou gaan, dus we kunnen helaas geen voorspellingen doen over wanneer je exact de PS5 zal ontvangen. Uiteraard probeert Sony zo snel mogelijk de winkels opnieuw te bevoorraden en houden wij je op de hoogte zodra we weten wanneer jouw exemplaar bij ons binnenkomt.

  • Wanneer kan de PS5 besteld worden via de webshop?

    Omdat we eerst alle gereserveerde exemplaren willen uitleveren, zal het voorlopig niet mogelijk zijn om de PlayStation 5 of PlayStation 5 Digital te bestellen via de webshop.

  • Moet ik al betalen als ik een reservering wil plaatsen?

    We vragen alleen een voorschot van €50 om jouw plek op de wachtlijst te bevestigen. Dit doen we om te voorkomen dat men lukraak overal reserveert zonder intentie om de console op te komen halen. Uiteraard wordt dit bedrag in mindering gebracht zodra je jouw console komt afhalen - je betaalt uiteindelijk dus niet extra. Mocht je afzien van je reservering, krijg je dit voorschot ook cash terug. Zodra we weten dat jouw exemplaar bij de volgende levering zit, laten we dit aan je weten. Pas dan zullen we vragen om het volledige bedrag te voldoen.

  • Mijn vraag is niet beantwoord.

    Mocht je een andere vraag hebben, kan je altijd nog contact opnemen met onze klantenservice. Je kan ons telefonisch of via ons contactformulier bereiken via deze pagina.

» Ik heb al een PlayStation 5 gepre-orderd (gereserveerd) in de winkel

Goed gedaan! Je hoeft nu alleen nog te wachten. We hopen je binnenkort aan je console te helpen. Zodra wij informatie ontvangen over de volgende levering en indien je één van de gelukkigen bent die bij deze eerstvolgende levering hoort, zal jouw winkel telefonisch contact met je opnemen met het goede nieuws. Tijdens dit gesprek kun je je voorkeur aangeven voor een PlayStation 5 of een PlayStation 5 Digital.

  • Wanneer word ik gecontacteerd?

    Zodra wij definitief weten wanneer jouw PlayStation 5 leverbaar is, neemt de winkel waar je hebt gereserveerd contact met je op. Hoe eerder je hebt gereserveerd, hoe sneller je aan de beurt komt. Helaas kunnen we niet voorspellen bij welke levering je hoort en wanneer deze zal plaatsvinden.
    We vragen je om geduldig te wachten totdat wij contact met je opnemen. Het heeft geen zin om ons hierover te contacteren.

  • Tussen welke tijdstippen kan ik gebeld worden?

    Onze medewerkers bellen je normaal gezien tijdens de openingstijden van de winkel en op de dagen waarop de winkel geopend is. Je kan hier de openingstijden controleren.

  • Wat als ik niet kan opnemen?

    We begrijpen dat je niet op ieder moment van de dag aan je telefoon vastgekluisterd zit. Mocht het voorkomen dat we je bellen op een ongunstig moment en je kan niet opnemen, zullen we een voicemail bericht achterlaten met instructies. Normaal gezien vragen we je dan om zo snel mogelijk terug te bellen. Als je het telefoontje hebt gemist, betekent het niet dat je wordt overgeslagen! Wel is het dan belangrijk om zo snel mogelijk contact op te nemen met de winkel, of even langs te gaan.

Tip: Zet het telefoonnummer van jouw Game Mania-winkel in je telefoon. Dan zie je het gelijk als je door ons wordt gebeld!
  • Kan ik nog steeds mijn PS5 ophalen ondanks de lockdown?

    Omdat onze winkels open mogen blijven voor Click & Collect zal dit geen probleem vormen. Mocht de situatie veranderen, krijg je hier tijdig bericht over.

  • Welke games en accessoires kan ik reserveren?

    Wanneer je opgebeld wordt zal de winkelmedewerker alle opties aan je voorstellen. Je kunt hier alvast een kijkje nemen naar het games- en accessoiresaanbod op de PlayStation 5. En misschien heb je nog een aantal PS4-games die je kosteloos kunt upgraden naar de PS5-versie. Je kunt het overzicht van gratis upgradebare titels hier vinden.

  • Is er een inruilactie?

    Vanwege de nieuwe maatregelen ivm. Corona is het helaas niet meer mogelijk je oude console binnen te brengen bij Game Mania België. Indien je voor 02/11/2020 je console hebt ingeleverd en een pre-order hebt geplaatst op de PS5 kan je nog steeds gebruik maken van de inruilactie.

  • Mijn vraag is niet beantwoord.

    Als je een specifieke vraag hebt over jouw pre-order, kan alleen de Game Mania-winkel waar je je reservering plaatste daar antwoord op geven. Mocht je een andere vraag hebben, kan je altijd contact opnemen met onze klantenservice. Je kan ons telefonisch of via ons contactformulier bereiken via deze pagina.