Klantenservice

Meest gestelde vragen

Meer informatie over de aankoop van Digital Content

Wanneer je een digitaal product aankoopt via onze online shop, dan ontvang je de code meteen* na aankoop in je mailbox. Check zeker ook je Spam filter of map 'ongewenste mails'. Gmail gebruikers controleren best ook altijd de map 'Reclame'.

Hou er verder rekening mee dat digitale aankopen niet retour genomen of geannuleerd kunnen worden. Je dient dan ook steeds de 'Voorwaarden voor digitale aankopen' te accepteren vooraleer je aankoop kan afgerond worden. Kijk dus steeds goed na dat het juiste product besteld wordt!

*Uitzonderlijk kan er een lichte vertraging van max. 30 minuten optreden.

Was dit antwoord nuttig?

Wanneer heropenen de Game Mania winkels?

Onze winkels heropenen vanaf dinsdag 12 mei. Check de openingstijden van jouw filiaal op de website: www.gamemania.eu/winkels. Ook bij Game Mania zijn er natuurlijk maatregelen getroffen om zo veilig mogelijk op bezoek te komen.  Wees welkom, maar let alsjeblieft op de volgende regels. Zo kunnen wij de gezondheid van jou en die van onze medewerkers beschermen!

* Kom niet naar de winkel als je verkouden bent of griepklachten hebt
* Houd 1,5 meter afstand van elkaar, zowel in de winkel als buiten de winkel
* Kom zoveel mogelijk alleen - we kunnen maximaal 3 klanten tegelijkertijd in de winkel toelaten
* Blijf niet te lang in de winkel
* Betaal zoveel mogelijk elektronisch (bankpas of mobiel)
* Volg altijd de aanwijzingen op van ons personeel
* Let op de aangepaste openingstijden


Onze winkelmedewerkers nemen uiteraard ook hygiënemaatregelen en houden zoveel mogelijk afstand.

Was dit antwoord nuttig?

Wat is er gebeurd met mijn aanbetaling/voorschot?

Indien je een aanbetaling had geplaatst op een pre-order, dan werd dat bedrag natuurlijk netjes op je klantenkaart bewaard. Als je het product ondertussen reeds via onze webshop hebt aangekocht, dan kan dat bedrag bijvoorbeeld ook worden ingezet op een nieuwe pre-order. Je kan er natuurlijk ook altijd voor kiezen om het bedrag terug te vragen.

 

 

Was dit antwoord nuttig?

Kan ik artikelen laten klaarleggen in de winkel?

Wij bevoorraden onze winkels regelmatig, maar merken dat er meer vraag is naar bepaalde artikelen, waardoor deze tijdelijk niet leverbaar zijn. Je kan voorkomen dat je onnodig naar de winkel komt, door alvast de voorraad op onze website te controleren. Als het product op voorraad is in jouw winkel, kun je het alvast klaar laten leggen met onze handige "Click & Collect"-functie. Je krijgt een gratis sms zodra het product voor je klaarligt en je bent daardoor sneller geholpen in de winkel!

Zo gebruik je Click & Collect:

Zoek naar het product en bekijk onze winkelvoorraad door op de knop "Afhalen in winkel" te klikken. Je kan dan zien in welke van onze winkels er nog voorraad ligt. Is het nog op voorraad? Top! Klik dan door en je kan kosteloos het product laten reserveren. Onze winkelmedewerkers zullen jouw reservering zo snel mogelijk verwerken en laten je met een (gratis) sms weten wanneer het product opgehaald kan worden. Wacht op dit bericht vooraleer je langskomt, om teleurstelling en een onnodige verplaatsing te voorkomen!

Was dit antwoord nuttig?

Kan ik mijn pre-order in de winkel ophalen?

Ja, dat kan. Ons winkelpersoneel neemt persoonlijk contact met je op over eventuele lopende reserveringen die al voor de Coronacrisis waren geplaatst. Nieuwe reserveringen kunnen in onze winkels worden opgehaald, echter vragen we je om bijvoorbeeld niet meteen in de ochtend te komen en altijd eerst te wachten op de sms waarin staat dat je het product kan komen afhalen.

Was dit antwoord nuttig?

Is mijn pre-order voor winkelafhaling nog actief?

Indien je nog een pre-order hebt staan op een game die nog niet uitgekomen is, dan staat jouw reservering natuurlijk nog op je klantenkaart. Is de game ondertussen al uitgekomen is, dan zijn er 2 mogelijkheden.

- Standaard versie van een game: jouw reservering werd geannuleerd en hiervan werd je reeds op de hoogte gebracht via sms. Je had toen nog de optie om deze via de webshop te bestellen. Dit geldt ook voor Speciale Edities die op dat moment nog wel beschikbaar waren voor thuislevering.

- Speciale versie die niet meer beschikbaar was op het moment dat Covid-19 uitbrak: in dit geval blijft jouw pre-order actief.

Eventuele pre-order voordelen werden in principe bewaard, als je daar recht op had. Neem bij twijfel contact op met je lokale store.

Was dit antwoord nuttig?

Kan ik mijn gebruikte artikelen nog verkopen aan Game Mania?

Ja, dat kan. We willen je wel vragen om je winkelbezoek niet te lang te maken (max. 30 minuten). Heb je grote stapels spellen in de aanbieding of wil je een console inleveren, dan maak je best vooraf een telefonische afspraak.

Ook geven wij momenteel alleen waardebonnen voor ingeruilde spullen en geen cash geld.

 

Was dit antwoord nuttig?

Mijn waardebon is inmiddels verlopen. Kan ik deze nog gebruiken?

Mocht jouw papieren waardebon of cadeaucheque zijn verlopen vlak voor of tijdens de Coronacrisis, dan zullen we deze uiteraard nog accepteren. Alle Game Mania XP-vouchers zijn reeds verlengd en nog geldig tot minstens 30 juni.

Was dit antwoord nuttig?

Antwoord niet gevonden

Stuur ons een bericht via het contactformulier. Wij behandelen elke vraag en voorzien deze zo snel mogelijk van een antwoord!

De Game Mania-klantenservice is tijdelijk telefonisch niet bereikbaar. Uiteraard kan je ons nog altijd bereiken via ons contactformulier. Door de grote hoeveelheid vragen die wij momenteel ontvangen kan het langer duren voordat wij antwoord geven op jouw vraag. Wij zullen echter iedere vraag behandelen en beantwoorden..

Mijn weborders

Meer informatie over de aankoop van Digital Content

Wanneer je een digitaal product aankoopt via onze online shop, dan ontvang je de code meteen* na aankoop in je mailbox. Check zeker ook je Spam filter of map 'ongewenste mails'. Gmail gebruikers controleren best ook altijd de map 'Reclame'.

Hou er verder rekening mee dat digitale aankopen niet retour genomen of geannuleerd kunnen worden. Je dient dan ook steeds de 'Voorwaarden voor digitale aankopen' te accepteren vooraleer je aankoop kan afgerond worden. Kijk dus steeds goed na dat het juiste product besteld wordt!

*Uitzonderlijk kan er een lichte vertraging van max. 30 minuten optreden.

Was dit antwoord nuttig?

Ik heb mijn digitale code nog niet ontvangen!

Kijk zeker eerst bij je reclame e-mails of in de SPAM filter!

In uitzonderlijke gevallen kan het tot een half uur duren vooraleer digitale codes in je mailbox verschijnen. Wacht dus zeker even af vooraleer je ons contacteert. Ook al krijg je op het scherm te zien dat de bestelling niet correct verwerkt werd, dat wil niet noodzakelijk zeggen dat het order niet gelukt is.

Heb je na een half uur nog steeds geen bevestigingsmail ontvangen, neem dan best contact op met onze Klantenservice via e-mail. Voor België kan het naar klantenservice@gamemania.be. Nederlandse klanten kunnen contact opnemen via klantenservice@gamemania.nl.

Was dit antwoord nuttig?

Ik kreeg nog geen track & trace!

We doen er momenteel alles aan om bestellingen zo snel mogelijk te verwerken. Door de uitzonderlijke omstandigheden omtrent Covid-19 (Corona-virus), kan er echter vertraging op de levering zitten. 

Het zou bijvoorbeeld kunnen dat je op je profiel leest dat het pakket 'verzonden' is, maar dat je nog geen track & trace code hebt ontvangen. Wacht best met ons te contacteren, aangezien het pakket dan meer dan waarschijnlijk vertraging heeft opgelopen. De volgende dag zou je deze vervolgens wel moeten krijgen.

Heb je de volgende dag nog steeds niets ontvangen, laat het ons dan zeker weten!

We hopen op jullie begrip in deze zeer uitzonderlijke en uitdagende tijden. En vooral: keep safe and keep on gaming!

Was dit antwoord nuttig?

Waar is mijn pakket?

Van zodra jouw bestelling hier verwerkt wordt, ontvang je zowel van Game Mania als van Post NL een bevestigingsmail, met daarin de track & trace link. Je kan het pakket vanaf dan op de voet volgen. Check zeker ook je map 'Ongewenste mails' of SPAM filter indien je deze e-mail niet ontvangen hebt.

Als je niet thuis bent, zal Post NL het pakket leveren in de brievenbus. Indien het pakket niet in de brievenbus past, dan wordt het bij de buren aangeboden. Via de track & trace link kan je nakijken op welk huisnummer het pakket geleverd werd. Je ontvangt hier ook altijd een melding van.

Kan het ook niet bij de buren worden afgeleverd, dan wordt het pakket in de meeste gevallen de volgende dag opnieuw aangeboden. Lukt ook dat niet, dan wordt het pakket in het dichtstbijzijnde Post NL ophaalpunt geleverd. Je ontvangt in dat geval ook een e-mail met de exacte locatie.

Daar blijft het pakket vervolgens minstens 7 dagen liggen. Wordt het niet opgehaald, dan komt het pakket retour naar Game Mania.

 

Was dit antwoord nuttig?

Wat is de maximum bestelhoeveelheid?

Je kan maximum 3 identieke producten toevoegen aan je winkelmandje. Uitzonderingen daarop zijn Trading Card booster packs, Panini stickers en gelijkaardige producten. Uitzonderlijk kan er ook een limiet van 1 identiek product staan voor zeer gelimiteerde artikelen. Dit wordt dan specifiek vermeld op de productpagina.

De web shop van Game Mania is enkel bestemd voor eindgebruikers, niet voor handelaars. Wens je grote aantallen te bestellen, neem dan best contact op met onze B2B afdeling via catman@gamemania.eu.

Was dit antwoord nuttig?

Kan ik mijn winkel pre-order overzetten naar een pre-order voor thuislevering?

In dat geval dien je opnieuw een order te plaatsen en annuleer je het oude order. Is het product ondertussen niet meer beschikbaar voor pre-order en dus uitverkocht, neem dan telefonisch contact op met onze Customer Care afdeling vooraleer je het winkelorder annuleert.

Wil je een bestelling voor thuislevering toch veranderen naar een bestelling voor winkelafhaling, dan volg je dezelfde procedure. Je annuleert dus eerst je online bestelling en plaatst vervolgens een order voor winkelafhaling.

Was dit antwoord nuttig?

Nemen jullie mijn oude console/apparaat terug in?

Jazeker! Beter nog, in de meeste gevallen krijg je van ons ook nog geld voor je oude console! Je kan in onze winkels terecht voor de verkoop van je oude games of consoles en je ontvangt hiervoor onmiddellijk contant geld. Kies je voor een Game Mania waardebon, dan krijg je er nog extra inruilwaarde bovenop. Ons USED systeem berekent de correcte dagprijs van jouw games a.d.h.v. onze voorraad, de aangeboden games en de actuele nieuwprijs.Uiteraard kan je ook een oud of defect apparaat inleveren die wij vervolgens volgens de wettelijke regels zullen verwerken.

 

Heb jij een elektronisch apparaat gekocht in onze webshop voor thuislevering en wil je dat wij jouw oude vergelijkbare apparaat mee terugnemen? Neem dan telefonisch contact op met onze customercare afdeling of via customercare@gamemania.be NADAT je een bestelling hebt geplaatst en VOORALEER deze geleverd is. Wij zullen vervolgens alles voor jou in orde brengen.

 

Was dit antwoord nuttig?

Wanneer ontvang ik de terugbetaling na het annuleren van een pre-order?

De terugbetaling zal plaatsvinden binnen de 7 dagen na de annulering.

Was dit antwoord nuttig?

Een game is wel beschikbaar in een winkel, maar niet voor thuislevering. Hoe komt dat?

Als er van een artikel slechts een handvol exemplaren beschikbaar zijn in de hele Game Mania keten, dan kan je deze inderdaad niet online bestellen voor thuislevering. Je kan het artikel wel gewoon reserveren en ophalen in het filiaal waar het wel op voorraad is. Van zodra er meerdere exemplaren beschikbaar komen, kan het opnieuw online besteld worden.

 Plaats het artikel best in je wishlist. Je wordt dan per mail op de hoogte gehouden van zodra het opnieuw besteld kan worden.

 

Was dit antwoord nuttig?

Een product is tijdelijk niet op voorraad en kan ook niet besteld worden via Click & Collect?

Je kan desgewenst op de hoogte gebracht worden van zodra het artikel opnieuw op voorraad ligt. Dit kan via de ‘Notify me’ knop op de productpagina. Van zodra het artikel terug binnenkomt, ontvang je een e-mail. Vanaf dat moment kan je het opnieuw bestellen.

Was dit antwoord nuttig?

Waarom best een account gebruiken voor web orders?

Er zijn verschillende voordelen verbonden aan het bestellen via een account op de Game Mania website.

- je kan ten allen tijde de status van je bestelling opvolgen.

- je hoeft niet telkens alle gegevens in te vullen wanneer je een artikel wil bestellen voor thuislevering of winkelafhaling.

- beheer je bestellingen makkelijk via je account.

- je hebt een compleet overzicht van al jouw bestellingen en pre-orders.

- bij eventuele vragen of klachten heb je meteen een ordernummer bij de hand. Op die manier kunnen we je sneller helpen!

- koppel je klantenkaart aan je account en spaar punten.

- voeg games toe aan je wishlist en ontvang updates per mail.

Was dit antwoord nuttig?

Mijn webshop aankoop is defect

In de meeste gevallen kunnen wij een defect product direct omruilen in één van onze winkels. Neem hiervoor eerst contact op met onze Klantenservice afdeling.

Ook wanneer het product niet meteen kan omgeruild worden, neem je best eerst contact op met ons. Wij bezorgen je dan de instructies en het gratis retourlabel.

Was dit antwoord nuttig?

Wanneer word ik terugbetaald?

Uiterlijk 7 dagen nadat we je pakketje ontvangen hebben en de retour werd goedgekeurd, mag je de terugbetaling verwachten.

Het bedrag wordt teruggestort via dezelfde betaalwijze die je bij het plaatsen van de bestelling gebruikt hebt. Betaalde je volledig met VVV bonnen of Entertainment kaart, dan zal onze Klantenservice afdeling je nog contacteren om je bankrekeningnummer op te vragen. Van zodra de terugbetaling heeft plaatsgevonden, ontvang je van ons een bevestigingsmail.

 

Was dit antwoord nuttig?

Mijn pakket is beschadigd, wat nu?

We proberen er uiteraard alles aan te doen om je pakket in perfecte staat af te leveren. Het kan echter altijd gebeuren dat een pakket beschadigd raakt tijdens het transport.

Neem in dat geval best contact op met onze Klantenservice via  e-mail en bezorg ons zoveel mogelijk informatie. Indien mogelijk mag je ons ook steeds foto's bezorgen! We zorgen dan zo snel mogelijk voor een oplossing.

Was dit antwoord nuttig?

Hoe kan ik een product retour sturen?

Binnen de 14 dagen na ontvangst van je pakket, kan je 1 of meerdere artikelen van je online bestelling gratis terugsturen.

Let op. In verband met de drukte op onze Klantenservice afdeling door de Covid-19 (coronavirus) situatie kan het langer duren voordat je jouw retourlabel van ons ontvangt. Wij zullen daarom ook soepel omgaan met de retourperiode.

 Uitgesloten van retour zijn:

  • digitale codes.
  • individuele producten die deel uit maken van een promotiebundel.
  • in-ear headsets (omwille van hygiënische redenen) nadat de verpakking geopend is.
  • software (games) waarvan de plastic seal verpakking geopend is.
  • consoles die aangemeld werden op de PSN store, Microsoft Marketplace of Nintendo E-shop.

Nadat je de retourartikelen terug in de originele verpakking hebt gestopt, voeg je de factuur en het ingevulde retourdocument toe aan het pakket. Kleef het pakket netjes dicht. Er zijn 2 manieren om het pakket vervolgens retour te sturen.

  1. Via een Game Mania winkel. Geef je pakket af aan de kassa en de medewerker bezorgt je een ontvangstbewijs.
  2. Via een Post NL locatie. Neem contact op met onze Klantenservice afdeling via het contactformulier. Zij bezorgen je per mail een gratis retourlabel. Kleef dit retourlabel op het pakket en bezorg het bij een Post NL locatie.

Zij scannen het pakket en bezorgen je een ontvangstbewijs. Binnen de 14 werkdagen nadat we je pakket ontvangen hebben en de retour goedgekeurd werd, zal de terugbetaling plaatsvinden. Dit gebeurt op dezelfde manier als waarop jij betaald hebt bij het plaatsen van je bestelling. Betaalde je de bestelling volledig met VVV bonnen of de Entertainment kaart, dan zal onze Klantenservice afdeling je nog contacteren om je bankrekeningnummer op te vragen. Van zodra de terugbetaling heeft plaatsgevonden, ontvang je een bevestigingsmail. 

Was dit antwoord nuttig?

Kan ik als BTW plichtige een webshop factuur ontvangen, met vermelding van mijn eigen BTW-nummer?

Nee, dit is helaas niet mogelijk bij een webshop aankoop.

 

Was dit antwoord nuttig?

Kan ik artikelen laten klaarleggen in de winkel?

Wij bevoorraden onze winkels regelmatig, maar merken dat er meer vraag is naar bepaalde artikelen, waardoor deze tijdelijk niet leverbaar zijn. Je kan voorkomen dat je onnodig naar de winkel komt, door alvast de voorraad op onze website te controleren. Als het product op voorraad is in jouw winkel, kun je het alvast klaar laten leggen met onze handige "Click & Collect"-functie. Je krijgt een gratis sms zodra het product voor je klaarligt en je bent daardoor sneller geholpen in de winkel!

Zo gebruik je Click & Collect:

Zoek naar het product en bekijk onze winkelvoorraad door op de knop "Afhalen in winkel" te klikken. Je kan dan zien in welke van onze winkels er nog voorraad ligt. Is het nog op voorraad? Top! Klik dan door en je kan kosteloos het product laten reserveren. Onze winkelmedewerkers zullen jouw reservering zo snel mogelijk verwerken en laten je met een (gratis) sms weten wanneer het product opgehaald kan worden. Wacht op dit bericht vooraleer je langskomt, om teleurstelling en een onnodige verplaatsing te voorkomen!

Was dit antwoord nuttig?

Kan ik mijn pre-order in de winkel ophalen?

Ja, dat kan. Ons winkelpersoneel neemt persoonlijk contact met je op over eventuele lopende reserveringen die al voor de Coronacrisis waren geplaatst. Nieuwe reserveringen kunnen in onze winkels worden opgehaald, echter vragen we je om bijvoorbeeld niet meteen in de ochtend te komen en altijd eerst te wachten op de sms waarin staat dat je het product kan komen afhalen.

Was dit antwoord nuttig?

Is mijn pre-order voor winkelafhaling nog actief?

Indien je nog een pre-order hebt staan op een game die nog niet uitgekomen is, dan staat jouw reservering natuurlijk nog op je klantenkaart. Is de game ondertussen al uitgekomen is, dan zijn er 2 mogelijkheden.

- Standaard versie van een game: jouw reservering werd geannuleerd en hiervan werd je reeds op de hoogte gebracht via sms. Je had toen nog de optie om deze via de webshop te bestellen. Dit geldt ook voor Speciale Edities die op dat moment nog wel beschikbaar waren voor thuislevering.

- Speciale versie die niet meer beschikbaar was op het moment dat Covid-19 uitbrak: in dit geval blijft jouw pre-order actief.

Eventuele pre-order voordelen werden in principe bewaard, als je daar recht op had. Neem bij twijfel contact op met je lokale store.

Was dit antwoord nuttig?

Antwoord niet gevonden

Stuur ons een bericht via het contactformulier. Wij behandelen elke vraag en voorzien deze zo snel mogelijk van een antwoord!

De Game Mania-klantenservice is tijdelijk telefonisch niet bereikbaar. Uiteraard kan je ons nog altijd bereiken via ons contactformulier. Door de grote hoeveelheid vragen die wij momenteel ontvangen kan het langer duren voordat wij antwoord geven op jouw vraag. Wij zullen echter iedere vraag behandelen en beantwoorden..

Game Mania XP & klantenkaart

Hoe meld ik mij aan voor Game Mania XP?

Ben je nog geen klant van Game Mania? Maak dan een account aan op de website of in een Game Mania-winkel en vergeet niet je e-mailadres door te geven. Je bent vanaf nu officieel Game Mania XP-lid!

Ben je al klant van Game Mania en kun je inloggen op je account? Dan ben je al een Game Mania XP-lid!

Ben je al klant van Game Mania, spaar je punten in de winkel maar heb je nog geen account op de website? Geef dan je e-mailadres door in een Game Mania-winkel of neem contact op met de klantenservice. Je ontvangt van ons een e-mail met alle uitleg. Doe dit voor 14/02/2021, want dan worden je reeds gespaarde punten in het vorige spaarprogramma omgezet naar coins!

Alle informatie over Game Mania XP kan je hier terugvinden

Was dit antwoord nuttig?

Wat verandert er voor mij ten opzichte van het oude spaarsysteem?

In tegenstelling tot vroeger spaar je niet langer punten, maar verdien je coins door aankopen te doen bij Game Mania. Je verdient nu ook veel sneller kortingen en je verzamelt xp waarmee je in level stijgt en nóg sneller coins kunt sparen! Bovendien ontgrendel je badges door bepaalde handelingen uit te voeren, bijvoorbeeld door je online profiel aanvullen, een Game Mania-event te bezoeken, enzovoort! Het hele programma wordt eigenlijk een game op zich en je spaart op veel meer manieren dan alleen door producten te kopen!

Bij de overschakeling zetten we alle huidige punten om in coins om je alvast op weg te helpen. Ga jij voor die felbegeerde Platinum Member class?

Alle informatie over Game Mania XP kan je hier terugvinden

Was dit antwoord nuttig?

Wat is er gebeurd met mijn oude spaarpunten?

Iedereen die meer dan 749 punten had voor de omschakeling naar Game Mania XP heeft een speciale "Welkom bij Game Mania XP Voucher" ontvangen. Deze voucher laat je kiezen uit een flink aantal deals die tot wel €60 korting geven. Alle resterende punten van je saldo zijn naar ratio omgezet naar coins. Mocht je meer dan 1500 punten hebben gehad voor de omschakeling naar Game Mania XP, dan zou je naast de Welkom bij Game Mania XP-voucher, dus ook een €7,50 voucher hebben ontvangen!

Als dit niet het geval is en je denkt dat je er wel recht op had, is er mogelijk iets misgegaan bij de overzetting. Stuur dan even een e-mail naar de klantenservice en dan kijken we wat er mis is gegaan!

Alle informatie over Game Mania XP kan je hier terugvinden

Was dit antwoord nuttig?

Hoe spaar je coins?

Coins verdien je door aankopen te doen bij Game Mania (in de winkels of webshop) en door badges te unlocken. Bij 4.000 coins krijg je automatisch een kortingsvoucher van € 7,50. Je kunt dus nooit meer dan 4.000 coins hebben.

Je kunt coins ook inwisselen voor persoonlijke vouchers die korting geven op bepaalde producten. Deze persoonlijke vouchers moet je wel activeren voor je aan 4.000 coins komt, anders krijg je automatisch de voucher van € 7,50 korting. De € 7,50 kortingsvoucher blijft 60 dagen geldig en kun je op je online account terugvinden. Ze zijn zowel te gebruiken in onze winkels als op de webshop op het hele assortiment.

Alle informatie over Game Mania XP kan je hier terugvinden

Was dit antwoord nuttig?

Hoeveel coins ontvang ik bij aankoop van een product?

De hoeveelheid coins die je ontvangt per aankoop hangt af van je huidige class. Ben je Bronze Member, dan krijg je 15 coins per gespendeerde euro. Hoe hoger je class, hoe meer coins je krijgt per bestede euro. Er is een uitzondering: voor hardware-aankopen ontvang je standaard 550 coins.

Plaats je een pre-order voor een product, dan ontvang je nog eens 500 extra coins!

Coins sparen gaat dus heel snel, zeker wanneer je pre-ordert! Reserveer je bijvoorbeeld een game van €64,98 terwijl je Bronze Member bent, dan krijg je maar liefst 975 coins voor de aankoop van de game, plus nog eens 500 extra coins omdat je het spel hebt gereserveerd. Dat is dus 1475 coins voor één spel. Ka-ching! En dat wordt dus alleen maar meer als je in Class bent gestegen.

Je ontvangt de coins op het moment dat je het product hebt afgerekend aan de kassa of, in het geval van een reservering, hebt afgehaald.  Bij een webshop bestelling ontvang je jouw coins zodra deze is verzonden naar jouw adres.

Alle informatie over Game Mania XP kan je hier terugvinden

Was dit antwoord nuttig?

Krijg ik extra coins als ik een product pre-order?

Jazeker! Reserveer je een product vóór de releasedatum, dan ontvang je zomaar eventjes 500 extra coins! Op die manier gaat het sparen natuurlijk lekker snel en bovendien ben je zeker van een exemplaar op de dag van release. De 500 extra coins ontvang je wanneer de pre-order wordt opgehaald in de winkel of verzonden is naar je adres.

Was dit antwoord nuttig?

Hoe lang blijven de coins geldig?

Coins blijven 1 jaar geldig. Na elke activiteit waarbij je coins verdient, wordt de geldigheid opnieuw met 1 jaar verlengd.

Jouw XP, level of class zal nooit zakken en blijft altijd geldig!

Was dit antwoord nuttig?

Wat zijn badges en hoe verdien ik ze?

Game Mania XP badges zijn speciale beloningen voor het behalen van een bepaalde prestatie of het uitvoeren van een specifieke actie. Zo krijg je een badge wanneer je een console aanschaft, als je vijf jaar klant bent van Game Mania, als je een event bezoekt, enzovoort! Op je accountpagina op de Game Mania-website zie je een overzicht van de badges die je verdiend hebt én die je nog kan verdienen. Hierbij staat ook vermeld wat je moet doen om deze badge vrij te spelen. Bij het ontgrendelen van badges krijg je ook extra coins, waardoor je weer sneller korting krijgt!

Let op: het kan even duren voordat je badges geactiveerd worden nadat je de actie hebt uitgevoerd. Mocht je na 24 uur nog steeds geen badge op je profiel zien, neem dan contact op met de klantenservice, dan kijken we het voor je na!

Was dit antwoord nuttig?

Wat zijn vouchers en hoe verdien ik ze?

Er zijn twee verschillende vouchers: de automatische voucher en persoonlijke vouchers.

Automatische vouchers
Iedere keer dat je 4.000 coins hebt gespaard, krijg je automatisch een kortingsvoucher t.w.v. € 7,50 die je zowel online als in de winkel kunt gebruiken. Deze voucher blijft 60 dagen geldig na automatische activatie en is bruikbaar op het gehele assortiment!

Persoonlijke vouchers
Persoonlijke vouchers zijn speciale aanbiedingen die je zelf kunt kopen met coins. Zo kan er een voucher zijn die 20% korting geeft op een headset of een die €10 korting geeft op merchandise. Het aanbod van deze vouchers verandert steeds en is te vinden onder de Vouchers-pagina. Zodra de voucher is geactiveerd, kun je deze gebruiken in de winkel of webshop. De geldigheid van deze vouchers verschilt van voucher tot voucher.

Was dit antwoord nuttig?

Hoe lang zijn mijn vouchers geldig?

De geldigheid van de voucher staat altijd vermeld bij de voucher in het overzicht op je accountpagina. De automatische voucher van € 7,50 blijft 60 dagen geldig. Persoonlijke vouchers kun je pas gebruiken zodra je deze aankoopt met je coins en de geldigheid daarvan vind je in je voucheroverzicht. De geldigheid van de persoonlijke vouchers verschilt van voucher tot voucher, dus vergeet deze niet te controleren.

Zodra de geldigheidsperiode is verstreken, verdwijnt de voucher automatisch van je account. Wacht dus niet te lang om de voucher te gebruiken!

Was dit antwoord nuttig?

Kan ik meerdere Game Mania XP vouchers combineren?

Het is in de webshop niet mogelijk om vouchers te combineren en te gebruiken op één aankoop. Kies dus zorgvuldig welke voucher je wilt toepassen op je bestelling!
In onze winkels is het uiteraard wel mogelijk om meerdere transacties te doen en bij iedere transactie een andere voucher te gebruiken.

Was dit antwoord nuttig?

Hoe verdien je xp en wanneer stijg ik in level en class?

Je start als level 1 Bronze Member, maar door xp te verdienen stijg je in level en uiteindelijk ook in class! Iedere keer dat je coins ontvangt, krijg je dezelfde hoeveelheid ook in xp, dus terwijl je coins spaart voor vouchers, werk je ondertussen ook aan je level!

Wanneer je xp-balk vol is, ga je level up en na een bepaald aantal levels stijg je ook in class en word je Silver Member, Gold Member of zelfs Platinum Member! Hoe hoger jouw class, hoe meer coins je per gespendeerde euro verdient. Je kunt je voortgang volgen via je Profieloverzicht, waar je ook ziet hoeveel coins je momenteel per gespendeerde euro verdient!

Mocht je wel coins hebben verdiend, maar hiervoor nog geen xp hebben ontvangen: geen paniek! Doordat de systemen nog druk bezig zijn met het overzetten van alle coins en xp kan er een vertraging oplopen. Jouw xp balk zou binnen vier dagen helemaal geüpdatet moeten zijn!

Was dit antwoord nuttig?

Krijg ik ook coins en badges voor aankopen uit het verleden?

Het is niet mogelijk om coins of badges uit te reiken voor aankopen die gedaan zijn vóór de lancering van Game Mania XP op 14 februari 2020.
Je hebt namelijk al punten ontvangen voor deze aankoop en deze zijn bij de start van Game Mania XP omgewisseld naar coins.

Bij de start van Game Mania XP begint iedereen met een schone lei. Je kunt dus alleen badges behalen voor aankopen die je doet sinds Game Mania XP van start is gegaan!

Was dit antwoord nuttig?

Kan ik mijn €15 waardebon van het vorige spaarsysteem nog gebruiken?

Uiteraard! Alle waardebonnen blijven geldig tot één jaar na uitgifte – daar is niets aan veranderd! Je kunt deze waardebon dus nog gewoon gebruiken bij je volgende aankoop, zolang de geldigheidsperiode niet is verstreken.

Alle punten die je nog op je klantenkaart had staan van het vorige spaarsysteem zijn omgezet naar het Game Mania XP-systeem, dus je spaart vanaf nu verder voor Game Mania XP Vouchers.

Was dit antwoord nuttig?

Hoe kom ik aan die coole klantenkaart?

Bij je eerste bezoek aan een Game Mania filiaal ontvang je een gratis klantenkaart. De kaart is in elke Game Mania store van het land van afgifte geldig en biedt alleen maar voordelen.

Was dit antwoord nuttig?

Ik heb een Game Mania klantenkaart gevonden. Wat nu?

Gelieve de kaart terug te zenden naar PB Projects N.V., Ter Stratenweg 37, B-2520 Oelegem, België, of de pas af te geven bij een van onze winkels. Alvast bedankt

Was dit antwoord nuttig?

Ik ben mijn klantenkaart kwijt! Wat nu?

Breng jouw Game Mania-winkel of onze klantenservice zo snel mogelijk op de hoogte, zodat je kaart geblokkeerd kan worden. Bij je volgende bezoek ontvang je kosteloos een nieuwe kaart.

Was dit antwoord nuttig?

Antwoord niet gevonden

Stuur ons een bericht via het contactformulier. Wij behandelen elke vraag en voorzien deze zo snel mogelijk van een antwoord!

De Game Mania-klantenservice is tijdelijk telefonisch niet bereikbaar. Uiteraard kan je ons nog altijd bereiken via ons contactformulier. Door de grote hoeveelheid vragen die wij momenteel ontvangen kan het langer duren voordat wij antwoord geven op jouw vraag. Wij zullen echter iedere vraag behandelen en beantwoorden..

Mijn account

Hoe kan ik mijn e-mailadres wijzigen?

Neem contact op met onze klantenservice afdeling via het contactformulier. Vermeld daarin je oude en je nieuwe e-mailadres.

Was dit antwoord nuttig?

Was dit antwoord nuttig?

Ik krijg een foutmelding bij het invullen van mijn postcode, wat doe ik verkeerd?

Je vult eerst de cijfer -en lettercombinatie in van je postcode (bijv. 4818AJ) en vervolgens je huisnummer in het daarvoor bestemde vak.

Als alles goed gaat, dan vult de website de ontbrekende gegevens dan automatisch in.

Mocht de plaatsnaam toch niet ingevuld worden, neem dan even contact op met onze Klantenservice via e-mail.

Was dit antwoord nuttig?

Ik ben mijn wachtwoord vergeten.

Je kan je wachtwoord steeds opnieuw opvragen via deze link
Vul hier het e-mail adres in van je huidige account en wij sturen automatisch een e-mail waarmee je jouw wachtwoord kan resetten

Het wachtwoord moet aan een aantal voorwaarden voldoen, namelijk:

  • Minimaal 8 tekens lang
  • Minimaal 3 van de volgende tekens:
    • kleine letter
    • hoofdletter
    • getal
    • symbool
Tips: Je gebruikt het beste geen woorden uit het woordenboek en kies bij voorkeur een wachtwoord dat verschilt van je andere accounts.

Was dit antwoord nuttig?

Antwoord niet gevonden

Stuur ons een bericht via het contactformulier. Wij behandelen elke vraag en voorzien deze zo snel mogelijk van een antwoord!

De Game Mania-klantenservice is tijdelijk telefonisch niet bereikbaar. Uiteraard kan je ons nog altijd bereiken via ons contactformulier. Door de grote hoeveelheid vragen die wij momenteel ontvangen kan het langer duren voordat wij antwoord geven op jouw vraag. Wij zullen echter iedere vraag behandelen en beantwoorden..

USED (Tweedehands) games

Wat betekent precies die 14 dagen omruilservice bij de aankoop van USED Games?

Heb je een game gekocht uit ons groot assortiment USED Games, maar ben je toch niet tevreden van je keuze? Dan kan je op vertoon van je kassabon deze game tot 14 dagen na aankoop éénmalig omruilen voor een andere USED Game of een waardebon!

De 14 dagen omruilservice is niet van toepassing voor webshop orders.

Was dit antwoord nuttig?

Wat zijn USED Games?

USED Games zijn tweedehandsgames die worden verkocht met 100% garantie én 14 dagen omruilservice! Bij Game Mania vind je een groot assortiment tweedehandsgames voor zeer aantrekkelijke prijzen. Je kan het volledige USED aanbod terugvinden op de site en per filiaal raadplegen.

Uiteraard kan de game dan ook meteen voor je gereserveerd worden via de Click & Collect knop, of besteld worden voor thuislevering. Hou in dit geval rekening met een levertermijn van 4 tot 5 werkdagen.

Was dit antwoord nuttig?

Hoe kan ik mijn gebruikte games en consoles verkopen bij Game Mania?

Bij Game Mania nemen we de meeste games en consoles over in ruil voor een waardebon* . Omwille van de strenge maatregelen ivm Covid-19 (Corona) kunnen we voorlopig geen cash geld meer geven voor jouw spullen. We hopen op je begrip daarvoor. De waardebon is 1 jaar geldig. De games moeten compleet ingeleverd worden, dus inclusief handleiding en originele verpakking.

PC games worden niet overgenomen. In sommige filialen zal slechts een kleine selectie PS2 - Xbox Original en GameCube games aangekocht worden. PSP Games en consoles nemen we niet langer aan. Sportgames (bijvb. Fifa) ouder dan 2014 kunnen ook steeds geweigerd worden. Neem voor alle zekerheid steeds vooraf telefonisch contact op met je lokale store!

Om te weten hoeveel je precies zal ontvangen, dien je even langs te gaan bij je Game Mania store.

De waarde wordt door de computer bepaald aan de hand van onze voorraden, de staat van de aangeboden goederen en de actuele nieuwprijs. Hierdoor is het mogelijk dat bepaalde games/consoles niet worden overgenomen. De overnameprijzen worden gratis en geheel vrijblijvend bepaald, maar worden niet telefonisch of per mail meegedeeld.

Het is niet mogelijk om producten die je wenst te verkopen aan Game Mania, op te sturen.

Spring dus gewoon even binnen!

* Waardebon enkel geldig in het land van uitgifte

** Hiervoor dien je 16 jaar of ouder te zijn en niet geldig voor PS2 - DS & Wii games. Voor games van deze platformen kan je dus enkel kiezen voor een waardebon.

** Nederlandse klanten moeten minimaal 18 jaar oud zijn om cash geld of een waardebon te ontvangen. Legitimatie bij inleveren van tweedehandsartikelen verplicht.

Was dit antwoord nuttig?

Hoe kom ik te weten hoeveel mijn games waard zijn?

Aangezien de overnameprijs afhankelijk is van vraag en aanbod, de staat van de games en van de nieuwprijs, is het helaas niet mogelijk om overnameprijzen telefonisch of via mail door te geven.

Je dient dus gewoon even binnen te springen in jouw Game Mania store. De overnameprijzen worden gratis en geheel vrijblijvend bepaald!

Momenteel kan je alleen kiezen voor een waardebon. Cash geld is dus voorlopig geen optie, omwille van de strenge hygiëne maatregelen die we treffen aangaande Covid-19 (Corona).

Was dit antwoord nuttig?

Kan ik bij Game Mania games verkopen die niet in een Game Mania store zijn aangekocht?

Dat is geen enkel probleem! Het maakt niet uit waar je games vandaan komen, zolang ze maar in het Nederlands taalgebied aangekocht werden. We kunnen helaas geen games met anderstalige hoesjes overnemen.

Was dit antwoord nuttig?

Ligt een bepaalde USED Game op voorraad in mijn lokale store?

Je kan de beschikbaarheid van elke USED Game controleren op de site. Je typt de naam van de game in het zoekvak en na een druk op de Click & Collect knop, verschijnen alle winkels waar de game op dat moment op voorraad is, op het scherm.

Je kan de game desgewenst meteen reserveren via de Click & Collect knop. Nadat de winkel de bestelling bevestigd heeft, kan je langskomen. Dit neemt over het algemeen een half uurtje in beslag. Kan je toch niet wachten, neem dan gerust even telefonisch contact op met de winkel!

Als de game momenteel niet beschikbaar is in je lokale store, dan kan je deze ook bij je thuis laten leveren. Dit neemt in de meeste gevallen ongeveer 5 dagen in beslag. Ligt de game momenteel nergens op voorraad, dan stop je deze best in je wishlist. Van zodra de game dan wordt ingeleverd in jouw regio, dan ontvang je hiervan bericht via mail. Je kan het artikel vanaf dat moment terug bestellen.

Was dit antwoord nuttig?

DLC en USED Games. Hoe zit dat precies?

Bij USED games is het zo dat eventuele DLC mogelijk reeds geactiveerd werd door de oorspronkelijke eigenaar. Dit kunnen we echter niet controleren. In de meeste gevallen zal je dus niet kunnen genieten van die extra content.

Bij het bepalen van de USED prijs wordt hier steeds rekening mee gehouden. Bij versies die verder niet verschillen van de standaard versie, zal dan ook steeds dezelfde prijs worden gehanteerd.

Was dit antwoord nuttig?

Kan ik een USED game laten overkomen vanuit een andere store?

Dit kan in uitzonderlijke gevallen in samenspraak met de winkel geregeld worden. Dit is echter zeker geen standaard service die we bieden.

Hiervoor neem je dan ook best zo snel mogelijk telefonisch contact op met jouw lokale store.

Was dit antwoord nuttig?

Kan ik mijn gebruikte artikelen nog verkopen aan Game Mania?

Ja, dat kan. We willen je wel vragen om je winkelbezoek niet te lang te maken (max. 30 minuten). Heb je grote stapels spellen in de aanbieding of wil je een console inleveren, dan maak je best vooraf een telefonische afspraak.

Ook geven wij momenteel alleen waardebonnen voor ingeruilde spullen en geen cash geld.

 

Was dit antwoord nuttig?

Ik vind een bepaalde USED game niet terug op de site.

Vink zeker altijd het vakje 'Toon ook producten die (tijdelijk) niet beschikbaar zijn' aan om de volledige lijst met games te kunnen raadplegen.

 

 

 

Was dit antwoord nuttig?

Antwoord niet gevonden

Stuur ons een bericht via het contactformulier. Wij behandelen elke vraag en voorzien deze zo snel mogelijk van een antwoord!

De Game Mania-klantenservice is tijdelijk telefonisch niet bereikbaar. Uiteraard kan je ons nog altijd bereiken via ons contactformulier. Door de grote hoeveelheid vragen die wij momenteel ontvangen kan het langer duren voordat wij antwoord geven op jouw vraag. Wij zullen echter iedere vraag behandelen en beantwoorden..

Service en contact

Kan ik ook met Ecocheques betalen bij Game Mania?

Je kunt bij alle Belgische Game Mania-winkels terecht met jouw papieren of elektronische Ecocheques van Sodexo, Edenred en Monizze!

Alle USED (tweedehands) producten bij Game Mania zijn te betalen met Ecocheques. Bijvoorbeeld games, consoles en zelfs accessoires zoals controllers.

Bestel je via de website? Reserveer dan jouw gewenste games of console bij de Game Mania-winkel in jouw buurt en je krijgt vanzelf een berichtje als je bestelling voor je klaarligt. Bij het ophalen betaal je met je papieren of elektronische Ecocheques. Vergeet deze dus niet mee te nemen!

Het is niet mogelijk om Ecocheques te gebruiken bij bestellingen met thuislevering.

Was dit antwoord nuttig?

Ik heb een klacht, wat nu?

Laat ons zeker weten waar het fout gelopen is! We zullen je klacht of opmerking met de meeste zorg behandelen en waar mogelijk een oplossing voorzien. Je kan ons een e-mail sturen op klantenservice@gamemania.eu of opbellen. Ons nummer kan je bovenaan de FAQ pagina terugvinden.

Was dit antwoord nuttig?

Hoe contacteer ik de klantenservice?

Stuur ons een bericht via het contactformulier. Wij behandelen elke vraag en voorzien deze zo snel mogelijk van een antwoord!

Ook zijn wij telefonisch bereikbaar via 03/808 25 05 (lokaal tarief) van 09.00 tot 17.30 uur (maandag t/m vrijdag).

Was dit antwoord nuttig?

Waar kan ik terecht voor een Game Mania Cadeaucheque?

In iedere Game Mania store kan je hiervoor terecht! Deze cadeaubon zit in een coole verpakking en is ideaal voor verjaardagen, feestdagen of bedrijfsincentives. Je kan de waarde overigens volledig zelf bepalen! De bon kan voorlopig alleen in onze winkels gebruikt worden, dus niet via de webshop.

Was dit antwoord nuttig?

Meer informatie over de aankoop van Digital Content

Wanneer je een digitaal product aankoopt via onze online shop, dan ontvang je de code meteen* na aankoop in je mailbox. Check zeker ook je Spam filter of map 'ongewenste mails'. Gmail gebruikers controleren best ook altijd de map 'Reclame'.

Hou er verder rekening mee dat digitale aankopen niet retour genomen of geannuleerd kunnen worden. Je dient dan ook steeds de 'Voorwaarden voor digitale aankopen' te accepteren vooraleer je aankoop kan afgerond worden. Kijk dus steeds goed na dat het juiste product besteld wordt!

*Uitzonderlijk kan er een lichte vertraging van max. 30 minuten optreden.

Was dit antwoord nuttig?

Hoe los ik digitale codes in?

Hieronder kan je per console terugvinden hoe je digitale codes kan verzilveren. Vooraleer je een digitale aankoopt is het van belang na te gaan voor welk land je de code nodig hebt. Heb je je account bijvoorbeeld op 'Nederland' staan en je koopt een Belgische code, dan zal je deze niet kunnen gebruiken.

 

Sony PlayStation: 

PSN Code inwisselen op PC / Mac

  • Ga naar www.account.sonyentertainmentnetwork.com en log in met je PSN account.
  • Klik boven in het menu op Account.
  • Selecteer links in het menu 'Prepaid card inwisselen'.
  • Vul de 12-cijferige PSN code of PSN Plus code in die je hebt gekocht en klik op 'Doorgaan'.
  • Volg de instructies op het scherm om je code in te wisselen.

PSN Plus Code inwisselen op de Playstation (PS3 / PS4)

  • Open je account of maak een nieuw PSN account.
  • Ga naar de Playstation Store.
  • Selecteer het icoon 'inlossen van codes'.
  • Vul de 12-cijferige code in die je hebt gekocht en klik op 'Doorgaan'.
  • Volg de instructies op het scherm om je code in te wisselen.

 

Microsoft Xbox:

Microsoft Code inwisselen op PC / Mac via de Microsoft Website

  • Ga naar www.commerce.microsoft.com en log in met je Microsoft account
  • Klik bij 'Facturering' op de tab 'Betalingsopties'.
  • Klik daar op de link 'Klik hier'.
  • Selecteer de optie 'Microsoft account' en klik op de link 'Code inwisselen'
  • Vul het formulier in om je code in te wisselen.

 

Xbox Code inwisselen via de Xbox Website

Xbox Code inwisselen via de Xbox 360

  • Ga naar My Xbox en selecteer je gamerprofiel (het blad met je avatar).
  • Klik op A Select
  • Ga naar het 2e blad (Account Management) en selecteer Manage Account.
  • Kies Redeem code en voor in het volgende veld je code in.

 

Nintendo:

Nintendo Code inwisselen op 3DS

  • Log in met je Nintendo account op je 3DS
  • Klik op het eShop icoon in het Home menu
  • Selecteer het icoon 'Tegoed aanvullen'.
  • Klik op 'Tegoed aanvullen met een Nintendo eShop card'
  • Vul de Nintendo eShop code in
  • Klik op 'Ok'

Nintendo Code inwisselen op Wii-U

  • Log in met je Nintendo account op je Wii
  • Klik op het eShop icoon in het Home menu
  • Selecteer het icoon 'Tegoed'.
  • Klik op 'Tegoed aanvullen met een Nintendo eShop card'
  • Vul de Nintendo eShop code in
  • Klik op 'Ok'

 

Steam

 Wil je een Steam code inwisselen? Let dan goed op met wel Steam account je inlogt. Het zou jammer zijn als je de code op een verkeerd account inwisselt, aangezien dit meer omgekeerd kan worden.

Steam Code inwisselen op PC / Mac via Steam

  • Open Steam en log in met je Steam account
  • Klik op 'Games' in het Steam-menu
  • Selecteer 'Een Steam-portemonneecode inlossen'
  • Geef de Steam-code op en klik op Doorgaan

Steam Code inwisselen via de website

Vul je Steam-code in en klik op Doorgaan

 

Was dit antwoord nuttig?

Aan de slag met je gloednieuwe PlayStation 4 console!

Gefeliciteerd met je aankoop van de PlayStation 4 console.

Je wil natuurlijk zo snel mogelijk aan de slag en deze gids kan je daarbij helpen! Alle informatie vind je hierin terug, van het aansluiten van de console tot tips & tricks die je toelaten de console zo optimaal mogelijk te gebruiken.

We wensen je alvast veel speelplezier toe!

Was dit antwoord nuttig?

Ik heb een sms ontvangen voor de Black Friday deals

Klantenkaarthouders die recent een Game Mania winkel bezochten, hebben op 22/11 een SMS ontvangen met de Black Friday deals. Heb jij een SMS ontvangen en wil jij dit in de toekomst niet meer? Neem dan even contact op met ons via e-mail of per telefoon. De contactgegevens vind je op deze pagina.

Was dit antwoord nuttig?

Welke betaalmethoden accepteert Game Mania?

Bij Game Mania kan je betalen via de meest gangbare betaalmethoden. 

Webshop

In de Game Mania webshop betaal je snel & veilig met je eigen bank via iDeal, iDeal QR, Bancontact of verschillende type Credit Cards
Daarnaast kan je in Nederland betalen met de VVV cadeaukaart of Nationale EntertainmentCards. 

Winkels

In de Game Mania winkels kan je betalen met je bankkaart of Credit Card. Tevens accepteren de Nederlandse winkels VVV cadeaukaart & papieren VVV cadeaucheques of Nationale EntertainmentCards en papieren cadeaucheques. 

 

 

Was dit antwoord nuttig?

Hoe kan ik de cadeaucheque gebruiken?

Je kan een fysieke cadeaubon gebruiken voor eender welke aankoop in de fysieke winkels van Game Mania. De cheque is 1 jaar geldig en kan in elk filiaal (in het land van uitgifte) verzilverd worden. Gebruik je de cheque voor de aankoop van een USED game, dan geniet je meteen van een korting van 10%!

Je dient de totale waarde trouwens niet in 1 keer op te gebruiken. De restwaarde wordt gewoon op een nieuwe cheque afgedrukt, die vanaf dan opnieuw 1 jaar geldig is.

Heb je op dit moment niet onmiddellijk een aankoop gepland, dan kan je de waarde ook laten overzetten in een aanbetaling van een pre-order. Zo vermijd je dat de cadeaubon komt te vervallen of kwijtgespeeld wordt.

Onze Nederlandse filialen aanvaarden naast de GM cadeaucheque ook VVV bonnen en de Nationale Entertainment Card.

De fysieke cadeaucheque of waardebon kan niet gebruikt worden voor online aankopen.

Was dit antwoord nuttig?

Welke bonnen kan ik bij Game Mania gebruiken?

Je kunt bij alle Belgische Game Mania-winkels terecht met jouw papieren of elektronische cadeaucheques van Sodexo, Edenred en MonizzeDeze cadeaucheques kan je voor USED én voor nieuwe artikelen gebruiken.

En uiteraard kan je bij ons ook terecht met de Game Mania cadeaucheque

Was dit antwoord nuttig?

Tips bij aankoop van een PC game

Vooraleer je een PC game aankoopt, dien je eerst te controleren of jouw PC wel geschikt is. Dit kan eenvoudig door de naam van de game in te tikken op Canyourunit.

Dit programma geeft meteen aan of je PC voldoet aan de systeemvereisten en waar er eventuele struikelblokken zitten. Controleer ook steeds of je grafische kaart beschikt over de nieuwste drivers. Hiervoor kan je terecht op de site van de fabrikant (bijv. NVIDIA of ATI).

Heb je twijfels? Vraag dan steeds raad bij 1 van de verkopers. PC games kunnen namelijk niet omgeruild worden van zodra de verpakking geopend is!

Werkt de game via Steam? In dat geval kan je het spel pas spelen van zodra de officiële release dag bereikt is.

Was dit antwoord nuttig?

Kunnen de krassen op mijn disc verwijderd worden?

We kunnen de meeste krassen op een standaard dvd disc verwijderen met onze disc repair machines. Voor slechts € 6 maken we je disc zo goed als nieuw!

Blu-ray discs, zoals PS3, PS4, XOne en Wii U games, kunnen we helaas niet herstellen.

Neem best vooraf telefonisch contact op met je lokale store. Niet alle filialen beschikken namelijk over deze apparaten.

Was dit antwoord nuttig?

Krijg ik garantie op spelconsoles?

Op al onze consoles zijn naast de geldende fabrieksgarantie ook de wettelijk bepaalde garanties van toepassing. Bij de aankoop van je toestel krijg je steeds een formulier met de garantievoorwaarden mee.

Op USED consoles geven we 1 jaar garantie, vanaf de dag van aankoop, conform de wettelijke verplichtingen. Bovendien kan je ook nog eens gebruik maken van onze 14 dagen omruilservice, waarbij je een USED console binnen die termijn kan omruilen voor een andere USED console van dezelfde waarde.

Was dit antwoord nuttig?

Wat betekent het leeftijdspictogram op de hoes van een spel?

Dat is de zogenaamde PEGI-classificatie. PEGI staat voor Pan European Game Information en is een classificatiesysteem dat bedoeld is om ouders meer zekerheid te geven omtrent de inhoud en de geschiktheid van een spel. Het heeft echter niets met de moeilijkheidsgraad te maken. Voor meer informatie kan je hier terecht.

Was dit antwoord nuttig?

Kan ik een game of console eerst testen vóór mijn aankoop?

Dat kan! Ben je nog niet helemaal overtuigd en wil je meer weten over een bepaalde game, dan kan je deze vrijblijvend én gratis uittesten in onze winkels. Zo ben je steeds zeker van je aankoop en vermijd je teleurstellingen.

Twijfel je over welke console het best bij jou past, dan is deze unieke service een uitgelezen kans om alle consoles rustig uit te testen. We staan je graag bij met het maken van de juiste keuze.

Was dit antwoord nuttig?

Waar kan ik een Game Mania store vinden?

Dat kan eenvoudig door je postcode of gemeente in te vullen in het zoekvak achter de 'Winkels' knop. De filialen in jouw regio zullen dan automatisch verschijnen.

De juiste link vind je hier

Was dit antwoord nuttig?

Op welke manier kan ik een Game Mania filiaal contacteren?

Op de 'winkels' pagina vind je alle vestigingen. Kies de Game Mania store bij jou in de buurt en je krijgt alle contactinformatie voorgeschoteld!

Was dit antwoord nuttig?

Kan ik een gekochte game omruilen?

Online aangekochte games kan je niet omruilen. Je kan het product wel via de standaard procedure retour sturen, binnen de 14 dagen na aankoop. Je aankoop wordt dan binnen een termijn van 14 dagen terugbetaald en je kan een nieuw online order plaatsen. Raadpleeg de voorwaarden voor retour op deze pagina.

Games die je in 1 van onze fysieke winkels hebt aangekocht, kan je wel omruilen. Nieuwe games kan je ruilen als deze nog in de plastic seal zitten en dit binnen de 14 dagen na aankoop. Je ontvangt dan een waardebon of kiest een andere game uit van dezelfde waarde.

USED games die je in de fysieke winkel hebt aangekocht kan je binnen de 14 dagen na aankoop éénmalig ruilen voor een andere game of een waardebon. Dit zonder opgave van reden!

Was dit antwoord nuttig?

Wanneer heropenen de Game Mania winkels?

Onze winkels heropenen vanaf dinsdag 12 mei. Check de openingstijden van jouw filiaal op de website: www.gamemania.eu/winkels. Ook bij Game Mania zijn er natuurlijk maatregelen getroffen om zo veilig mogelijk op bezoek te komen.  Wees welkom, maar let alsjeblieft op de volgende regels. Zo kunnen wij de gezondheid van jou en die van onze medewerkers beschermen!

* Kom niet naar de winkel als je verkouden bent of griepklachten hebt
* Houd 1,5 meter afstand van elkaar, zowel in de winkel als buiten de winkel
* Kom zoveel mogelijk alleen - we kunnen maximaal 3 klanten tegelijkertijd in de winkel toelaten
* Blijf niet te lang in de winkel
* Betaal zoveel mogelijk elektronisch (bankpas of mobiel)
* Volg altijd de aanwijzingen op van ons personeel
* Let op de aangepaste openingstijden


Onze winkelmedewerkers nemen uiteraard ook hygiënemaatregelen en houden zoveel mogelijk afstand.

Was dit antwoord nuttig?

Wat is er gebeurd met mijn aanbetaling/voorschot?

Indien je een aanbetaling had geplaatst op een pre-order, dan werd dat bedrag natuurlijk netjes op je klantenkaart bewaard. Als je het product ondertussen reeds via onze webshop hebt aangekocht, dan kan dat bedrag bijvoorbeeld ook worden ingezet op een nieuwe pre-order. Je kan er natuurlijk ook altijd voor kiezen om het bedrag terug te vragen.

 

 

Was dit antwoord nuttig?

Mijn waardebon is inmiddels verlopen. Kan ik deze nog gebruiken?

Mocht jouw papieren waardebon of cadeaucheque zijn verlopen vlak voor of tijdens de Coronacrisis, dan zullen we deze uiteraard nog accepteren. Alle Game Mania XP-vouchers zijn reeds verlengd en nog geldig tot minstens 30 juni.

Was dit antwoord nuttig?

Antwoord niet gevonden

Stuur ons een bericht via het contactformulier. Wij behandelen elke vraag en voorzien deze zo snel mogelijk van een antwoord!

De Game Mania-klantenservice is tijdelijk telefonisch niet bereikbaar. Uiteraard kan je ons nog altijd bereiken via ons contactformulier. Door de grote hoeveelheid vragen die wij momenteel ontvangen kan het langer duren voordat wij antwoord geven op jouw vraag. Wij zullen echter iedere vraag behandelen en beantwoorden..

Bestellen / Reserveren

Hoe kan je bestellen voor afhaling in de winkel?

Je kan de beschikbaarheid van elk artikel in onze winkels controleren op de site. Je typt de naam van het artikel in het zoekvak en na een druk op de knop 'Afhalen in winkel', verschijnen alle winkels waar het item op dat moment op voorraad is, op het scherm.

Je kan het artikel desgewenst meteen reserveren via diezelfde knop. Je dient hiervoor wel ingelogd te zijn. Na de bevestigingsmail ontvang je bericht van zodra het artikel voor je klaarligt. Dit neemt over het algemeen een half uurtje in beslag, afhankelijk van de drukte. Kan je toch niet wachten of laat de bevestigingsmail op zich wachten, neem dan gerust even telefonisch contact op met de winkel!

Als een bepaald artikel momenteel niet beschikbaar is in je lokale store, dan kan je hen in sommige gevallen wel vragen om een transfer te regelen vanuit een ander filiaal. We proberen het artikel dan zo snel mogelijk in je lokale store te krijgen!

 

Was dit antwoord nuttig?

Een product is tijdelijk niet op voorraad en kan ook niet besteld worden voor winkelafhaling?

Neem in dat geval telefonisch contact op met jouw Game Mania winkel. In de meeste gevallen kan het artikel namelijk wel nog door de winkel besteld worden.

Was dit antwoord nuttig?

Ik heb een tijdje geleden een pre-order geplaatst en nu wordt er een pre-order bonus aangekondigd.

Uiteraard zijn alle pre-order voordelen die later aangekondigd worden, ook geldig voor eerder geplaatste reserveringen. Je mag deze bonus dus ook bij jouw pre-order verwachten op de dag van release.

Je hoeft hier verder niets voor te doen. Je vraagt er best naar wanneer je de game ophaalt. Aan de hand van de datum waarop je reserveerde, kan men zien of je bij de gelukkigen bent.

Was dit antwoord nuttig?

Er ontbreken pre-orders op mijn online profiel.

Van zodra je een online profiel hebt aangemaakt en je klantenkaart hebt gekoppeld, zal je alle toekomstige orders op je online profiel kunnen raadplegen. Alle orders die je echter geplaatst had in de winkel, voordat jouw klantenkaart werd gekoppeld, kan je niet online raadplegen. Contacteer je lokale store wanneer je een vraag hebt over die oudere orders. Op je klantenkaart kunnen onze medewerkers vanzelfsprekend alle orders terugvinden.

Was dit antwoord nuttig?

Hoe plaats ik een Pre-Order?

Er zijn 2 manieren om een pre-order of reservering te plaatsen. Ofwel kom je even langs, ofwel via de site vanuit je luie zetel:

1. Registreer jezelf op de website of log in.

2. Druk op de "Pre-Order"-knop in de artikelfiche van de game. Je kan hierbij kiezen voor thuislevering of winkelafhaling.

3. Controleer en/of vervolledig je persoonlijke gegevens en bevestig je pre-order.

4. Vervolgens krijg je een e-mail ter bevestiging.

5. Zodra de game voorradig is, ontvang je een gratis SMS wanneer je gekozen hebt voor winkelafhaling. Je kan de game vervolgens ophalen in de aangegeven Game Mania store! Koos je voor thuislevering, dan ontvang je het artikel automatisch op de dag van release. Je wordt hiervan ook op de hoogte gehouden via e-mail.

Reserveer je een game voor de release dan geniet je meestal van exclusieve voordelen!

Was dit antwoord nuttig?

Jouw huidige bestelling of pre-order bij een Game Mania filiaal.

Heb je vragen over een lopende bestelling of wil je een bestaande pre-order laten aanpassen? Neem dan gerust even telefonisch contact op met je lokale store. Zij hebben alle gegevens bij de hand en kunnen jouw vragen beantwoorden.

Voor vragen over een online bestelling, kan je steeds terecht op klantenservice@gamemania.eu of op het nummer 03/808 25 05 voor België, of +070 700 7872 voor Nederland.

Was dit antwoord nuttig?

Tot hoelang na de release kan ik een pre-order afhalen?

Jouw reservatie wordt 3 dagen voor je aan de kant gehouden. Als je niet onmiddellijk een kans ziet om langs te komen, raden we je aan om even telefonisch contact op te nemen met je lokale store. Je kan dan met hen afspreken wanneer je de reservering kan komen ophalen.

Was dit antwoord nuttig?

Wat zijn de voordelen als ik bij Game Mania reserveer?

Je speelt de game sowieso op de dag van de release en van zodra jouw game voorradig is, word je telefonisch of per SMS (gratis) op de hoogte gebracht! Bovendien ontvang je bij het afhalen van je game 500 extra coins op je klantenkaart als je een game reserveert voor de release! Game Mania heeft exclusieve reserveer-acties met allerlei extra´s! Houd dus steeds onze website in de gaten!

Was dit antwoord nuttig?

Zijn er extra kosten verbonden aan het reserveren van een game?

Helemaal niet! We vragen alleen een voorschot/aanbetaling als je een duurdere Special Edition reserveert. Dit wordt dan ook duidelijk aangegeven op de site. Het bedrag wordt bij het afhalen van het spel verrekend.

Was dit antwoord nuttig?

Ik heb een pre-order geplaatst van een game maar ondertussen is er een Limited Edition van aangekondigd. Kan ik dit nog veranderen?

In sommige gevallen wordt een speciale editie zonder meerprijs aangeboden. Je hoeft in dat geval niets te ondernemen want jouw pre-order wordt automatisch overgezet, zolang de voorraad strekt! Van zodra een gelimiteerde versie uitverkocht is, wordt dit op de site vermeld.

Ligt de prijs van de speciale editie wat hoger, dan plaats je best een nieuwe pre-order van de juiste editie. Nadien kan je dan je vorige pre-order annuleren via de site of door telefonisch contact op te nemen met je lokale store.

Bij twijfel contacteer je best je lokale store. Zij gaan je zeker verder helpen.

Was dit antwoord nuttig?

Hoe kan ik de winkelvoorraad van een artikel controleren?

Je kan de beschikbaarheid van elk artikel controleren op de site. Je typt de naam van het artikel in het zoekvak en na een druk op de knop 'Afhalen in winkel', verschijnen alle winkels waar het item op dat moment op voorraad is, op het scherm.

Je kan het artikel desgewenst meteen reserveren via diezelfde knop. Nadat de winkel de bestelling bevestigd heeft, kan je langskomen. Dit neemt over het algemeen een half uurtje in beslag. Kan je toch niet wachten, neem dan gerust even telefonisch contact op met de winkel!

Als een bepaald artikel momenteel niet beschikbaar is in je lokale store, dan kan je hen in sommige gevallen wel vragen om een transfer te regelen vanuit een ander filiaal. We proberen het artikel dan zo snel mogelijk in je lokale store te krijgen!

Was dit antwoord nuttig?

Pre-Order bonus

Bij heel wat games horen ook pre-order voordelen. Deze staan van zodra bekend ook op de website. Meestal zijn er voldoende extra's voor alle pre-order klanten, soms zijn de beschikbare aantallen (zeer) beperkt.

Van zodra een bepaald pre-order voordeel uitgeput is, wordt dit ook op de website vermeld, mét datum. Heb je vóór die datum gereserveerd, dan heb je de bonus te pakken. Wacht dus zeker niet te lang om je pre-order te plaatsen!

Was dit antwoord nuttig?

Antwoord niet gevonden

Stuur ons een bericht via het contactformulier. Wij behandelen elke vraag en voorzien deze zo snel mogelijk van een antwoord!

De Game Mania-klantenservice is tijdelijk telefonisch niet bereikbaar. Uiteraard kan je ons nog altijd bereiken via ons contactformulier. Door de grote hoeveelheid vragen die wij momenteel ontvangen kan het langer duren voordat wij antwoord geven op jouw vraag. Wij zullen echter iedere vraag behandelen en beantwoorden..

Inruilacties en inruilvoorwaarden

Hoe neem ik deel aan een inruilactie?

Van zodra we van start gaan met een inruilactie kan je alle info steeds terugvinden op de homepage. Daar kan je lezen over welke games het gaat en wat de voorwaarden zijn waaraan de ingeleverde games moeten voldoen.

Gamers die reeds een pre-order hadden geplaatst vooraleer de inruilactie werd aangekondigd, kunnen uiteraard ook deelnemen. Heb je wel gebruikte games, maar voldoen ze niet aan de voorwaarden, dan kan je deze ook steeds inleveren in ruil voor cash geld of een waardebon. De waarde van je games is dan o.a. afhankelijk van lokale voorraden en kan alleen in de winkel bepaald worden.

Legitimatie is altijd verplicht bij het inleveren van games. Ben je jonger dan 18 jaar, dan breng je best 1 van je ouders mee.

Om dit soort acties te kunnen blijven doen, moeten de voorwaarden strikt opgevolgd worden. Uitzonderingen zijn dan ook niet mogelijk.

Was dit antwoord nuttig?

Wat zijn de inruilvoorwaarden voor het inleveren van gebruikte games?

Naast de voorwaarden van onze specifieke inruilacties, hebben we ook inruilvoorwaarden voor het inleveren van gebruikte games via de standaard USED procedure. Je kan die voorwaarden hier raadplegen.

Was dit antwoord nuttig?

Ik vind een bepaalde USED game niet terug op de site.

Vink zeker altijd het vakje 'Toon ook producten die (tijdelijk) niet beschikbaar zijn' aan om de volledige lijst met games te kunnen raadplegen.

 

 

 

Was dit antwoord nuttig?

Antwoord niet gevonden

Stuur ons een bericht via het contactformulier. Wij behandelen elke vraag en voorzien deze zo snel mogelijk van een antwoord!

De Game Mania-klantenservice is tijdelijk telefonisch niet bereikbaar. Uiteraard kan je ons nog altijd bereiken via ons contactformulier. Door de grote hoeveelheid vragen die wij momenteel ontvangen kan het langer duren voordat wij antwoord geven op jouw vraag. Wij zullen echter iedere vraag behandelen en beantwoorden..

Overige

Ik zie een artikel op Marktplaats.nl of 2dehands.be dat via Game Mania verkocht wordt, klopt dat wel?

Het klopt dat Game Mania ook adverteert op Marktplaats.nl en 2dehands.be. We bieden daarop duizenden USED artikelen aan, met 100% garantie!

Klik je door via de advertentie om te bestellen, dan kom je op de website van Game Mania terecht, waar je het product meteen kan bestellen voor thuislevering of ophaling in een lokale Game Mania store. Het is niet mogelijk om via Marktplaats.nl of 2dehands.be in contact te treden met Game Mania.

Uiteraard kan dit wel steeds via customercare@gamemania.eu.

Game Mania koopt ook jouw USED (tweedehands) artikelen aan voor een waardebon of cash geld. Dit kan echter alleen via je lokale store. We zullen je dus nooit via WhatsApp, e-mail, telefonisch of een ander kanaal contacteren met de vraag naar je rekeningnummer!

Was dit antwoord nuttig?

Wordt er een nachtopening georganiseerd?

Als er een nachtopening wordt georganiseerd voor een bepaalde game, dan krijgen klanten met een pre-order dit steeds ruim van tevoren te horen. Plaatste je een reservering voor winkelafhaling, dan ontvang je een sms. Koos je voor thuislevering, dan ontvang je een mail.

Ook zal dit altijd op de website aangekondigd worden, zowel op de homepage als op de productpagina. Neem dus zeker een kijkje op de site om zeker te zijn!

 

Was dit antwoord nuttig?

Stages en vakantiewerk bij Game Mania

Droom je van een stageplaats bij Game Mania, neem dan best even telefonisch contact op met je lokale store. Snuffelstages of stages van korte duur zijn helaas niet mogelijk bij Game Mania.

Ook voor vakantiewerk contacteer je best jouw favoriete Game Mania winkel.

Veel succes alvast!

Was dit antwoord nuttig?

Werken in een Game Mania winkel

Onderaan de homepage, onder de link 'Werken bij Game Mania', kan je steeds alle openstaande vacatures terugvinden. Deze pagina is niet mobiel bereikbaar.

Je vult dan het contactformulier in en vergeet je cv niet toe te voegen. We wensen je alvast veel succes!

Was dit antwoord nuttig?

Heb je een opmerking, een suggestie of een algemene vraag?

Heb je een opmerking, een suggestie of een algemene vraag, stuur dan een e-mail naar onze Klantenservice. We proberen zo snel mogelijk op je vraag te antwoorden!

 

Was dit antwoord nuttig?

Antwoord niet gevonden

Stuur ons een bericht via het contactformulier. Wij behandelen elke vraag en voorzien deze zo snel mogelijk van een antwoord!

De Game Mania-klantenservice is tijdelijk telefonisch niet bereikbaar. Uiteraard kan je ons nog altijd bereiken via ons contactformulier. Door de grote hoeveelheid vragen die wij momenteel ontvangen kan het langer duren voordat wij antwoord geven op jouw vraag. Wij zullen echter iedere vraag behandelen en beantwoorden..