Maak kennis met Cybernetic Walrus

Vlaamse gameontwikkelaars uitgelicht

Deze week staat in het teken van het Vlaamse gamelandschap bij Game Mania. Samen met het VAF zetten we Belgische gameontwikkelaars (en hun games) in het zonnetje en geven we gamers in België de kans om zelf een game-idee in te sturen en daarbij prijzen te winnen. Met een videoreeks lichten we graag zes verschillende gamestudio's uit en hopen we jullie te inspireren!

Maak kennis met Cybernetic Walrus, een game studio opgericht in januari 2017 door vier alumini van de richting “Digital Arts and Entertainment”. Met hun eerste commerciële game “Antigraviator”, dat begon als studieproject, hebben ze heel wat prijzen in de wacht kunnen slepen. Het spel is vooral geroemd voor zijn mooie graphics. Momenteel werken ze aan een nieuw spel “Rise of Humanity” en om dit te verwezelijken is de studio uitgebreid naar tien mensen. Bekijk hun verhaal in de volgende profielvideo:

Met Antigraviator waagt Cybernetic Walrus zich niet op geheel onbekend terrein en de keuze voor een game in een niche spelgenre is op zijn minst gewaagd te noemen. Toch denkt de studio een potentieel groot publiek aan te spreken. 

Up Your Game!

Ben je geïnspireerd geraakt om je eigen game te bedenken en mogelijk te ontwikkelen? Doe mee aan de Up Your Game!-wedstrijd door jouw idee voor een game in te sturen en misschien win je wel een Nintendo Switch of een van de andere fantastische prijzen! Lees er hier alles over!

Tip van Cybernetic Walrus:

"Een goed spel heeft een goede core gamplay loop. Met andere woorden: in elk spel zit een routine die steeds terug komt. Iets dat elke speler keer en keer opnieuw moet uitvoeren. Als voorbeeld neem ik Call of Duty. De loop hier is lopen, mikken, schieten en springen. Zorg dat elk element van je loop goed beschreven is. Later ga je bij de ontwikkeling ook moeten zorgen dat de implementatie hiervan goed werkt, mocht de speler constant vast komen te zitten bij het lopen, of steeds missen bij mikken. Maar elke vijf minuten kunnen schieten en niet hoog genoeg kunnen springen om op bepaalde plaatsen te komen, gaat het spel niet echt leuker maken."

Ontdek nog meer Vlaamse gamestudio's: