Zo gaat Game Mania om met het coronavirus

Update 30/11: Onze winkels zijn vanaf 1 december weer geopend

De informatie op deze pagina heeft alleen betrekking op onze winkels in België.

Update 30/11:

Vanaf 1 december zijn onze winkels in België opnieuw geopend.

Om je bezoek aan Game Mania veilig en efficiënt te laten verlopen adviseren we om eerst je gewenste product te bestellen voor afhaling in de winkel voordat je naar de winkel komt. Je ontvangt dan vanuit je geselecteerde winkel een gratis SMS en e-mail wanneer je bestelling afgehaald kan worden.

Antwoorden op veel gestelde vragen vind je hier beneden.

Informatie over de openingstijden van al onze Game Mania winkels vind je hier.

We informeren je graag over hoe Game Mania omgaat met het coronavirus. Uiteraard volgen wij alle adviezen van de overheid en de Nationale Veiligheidsraad op en zetten we alles op alles om een veilige omgeving te creëren voor jou en onze medewerkers. Op deze pagina vind je alle informatie over hoe je bij ons kunt blijven shoppen. We vertrouwen op je begrip en medewerking!

Online bestellen

We raden iedereen aan om zo veel mogelijk je favoriete producten online te bestellen zodat we ze veilig bij jou kunnen leveren! Alle bestellingen via de webshop worden tot aan je drempel of brievenbus bezorgd door PostNL. Bovendien worden alle bestellingen met een waarde vanaf €30 gratis verzonden!

Winkel snel en veilig, reserveer online!

Via de handige "Click & Collect"-functie die je terugvindt bij onze producten kan je gemakkelijk iets bestellen voor winkelafhaling. Als het product op voorraad is in jouw winkel, kan je het alvast klaar laten leggen. Is het momenteel niet op voorraad? Dan kan je in de meeste gevallen het product reserveren en wordt het zo snel mogelijk opnieuw op voorraad gebracht in je gekozen winkel. Je krijgt een gratis e-mail en sms zodra je reservatie voor je klaarligt. Eens je een bericht hebt ontvangen dat het klaarligt, kan je jouw reservatie komen afhalen in de winkel. De producten worden 3 dagen voor je bewaard.

Zo gebruik je Click & Collect:


Tekstuele uitleg:

  1. Zorg ervoor dat je ingelogd bent.
  2. Zoek naar het product op onze website en bekijk de winkelvoorraad door op de knop "Afhalen in winkel" te klikken. Je kan dan zien in welke van onze winkels er nog voorraad ligt.
  3. Is het voorradig? Top! Klik dan door en het product wordt voor je gereserveerd in jouw gekozen winkel.
  4. Is het niet op voorraad? Dan staat er vaak een leveringstermijn aangegeven. Klik door om jouw reservering te bevestigen en het product wordt zo snel mogelijk opnieuw bevoorraad in je gekozen winkel.
  5. We laten je met een (gratis) sms en e-mail weten wanneer het product opgehaald kan worden! Bij voorradige producten is dit meestal binnen 30 minuten!
  6. Kom pas naar de winkel als je een sms of e-mail hebt ontvangen waarin staat dat je reservering klaarligt. Houd ook rekening met onze huisregels voor jouw en onze veiligheid! Je vindt ze hieronder.

Klik op "Afhalen in winkel" om jouw gewenste product te Click & Collecten.

Onze huisregels

We zijn verheugd om je weer te mogen ontvangen! Wees welkom, maar let alsjeblieft op de volgende regels. Zo kunnen wij de gezondheid van jou en die van onze medewerkers beschermen!

  • Een mondkapje is verplicht (vanaf 12 jaar)
  • Kom niet naar de winkel als je verkouden bent of griepklachten hebt
  • Houd 1,5 meter afstand van elkaar als je even moet wachten
  • Kom alleen - we kunnen maar een beperkt aantal klanten tegelijkertijd in de winkel toelaten
  • Beperk je bezoek tot maximaal 30 minuten, probeer indien mogelijk gebruik te maken van onze click & collect service
  • Betaal zoveel mogelijk elektronisch (bankpas of mobiel)
  • Volg altijd de aanwijzingen op van ons personeel

Onze winkelmedewerkers nemen uiteraard ook hygiënemaatregelen en houden zoveel mogelijk afstand.

Openingstijden

Wil je weten wanneer jouw Game Mania winkel open is? Check dan zeker steeds eerst de openingstijden van jouw favoriete winkel voordat je vertrekt om teleurstellingen te voorkomen.

Bekijk hier de openingstijden van jouw winkel.

Veelgestelde vragen

  • Kan ik nog pre-orders plaatsen?

    Via onze website kun je producten reserveren voor Click & Collect door op "Afhalen in winkel" te klikken. Je reservering wordt dan automatisch door de winkelmedewerkers in jouw gekozen filiaal verwerkt. Je krijgt een sms en/of e-mail zodra je reservering opgehaald kan worden. Uiteraard kan je ook ter plekke in onze winkels een pre-order plaatsen.

  • Binnen welke tijd kan ik mijn gereserveerde product ophalen?

    Producten die zijn gereserveerd via Click & Collect worden drie dagen lang vastgehouden in jouw gekozen Game Mania-winkel, gerekend vanaf het moment dat je de bevestiging ontvangt waarin staat dat het opgehaald kan worden. Na drie dagen kan het product weer te koop worden aangeboden. Indien het niet lukt om binnen drie dagen langs te komen, adviseren we om telefonisch contact op te nemen met de winkel om de periode eventueel te verlengen. Je vindt de contactinformatie van onze winkels hier terug.

  • Kan ik games of consoles verkopen of gebruikmaken van een inruilactie?

    Ja, dat kan. We willen je wel vragen om je winkelbezoek niet te lang te maken, omdat we maar een beperkt aantal klanten tegelijk binnen kunnen laten. Indien je een console wilt inleveren, kun je het beste eerst telefonisch contact opnemen met de winkel om een afspraak te maken. Dit omdat het testen van consoles tijd in beslag neemt.

  • Kan ik mijn cadeaubon of waardebon gebruiken?

    Cadeaubonnen en waardebonnen zijn uiteraard nog steeds inzetbaar. Cadeaubonnen die zijn verlopen tijdens de periode waarin de lockdown van kracht was, worden ook na deze periode geaccepteerd. Game Mania XP-vouchers behouden hun oorspronkelijke vervaldatum. Deze zijn zowel via de webshop voor thuislevering inzetbaar en kunnen ook gebruikt worden bij het afhalen van een gereserveerd product in een van onze winkels.

  • Is het nog mogelijk om een PS5 of Xbox Series X te reserveren?

    Dit is inderdaad weer mogelijk door een aanbetaling van €50 te doen bij je lokale Game Mania-winkel. Hierdoor kom je op de wachtlijst terecht. Kijk hier voor meer informatie.

  • Mijn vraag is niet beantwoord

    Kijk eerst of je vraag misschien al beantwoord is in onze FAQ. Mocht je nog onzeker zijn, kan je contact opnemen met onze klantenservice door op deze pagina rechtsonder op "Contact" te klikken (zet eventueel je adblocker uit).

    Gaat het om een vraag over een reservering of product in een specifieke winkel, dan adviseren we om direct contact op te nemen met de winkel. Zij hebben de informatie over jouw bestelling direct tot hun beschikking en kunnen je het beste helpen. Je vindt de contactinformatie van onze winkels hier terug.


We danken je voor je steun, loyaliteit en begrip!

💛 Stay safe and keep on gaming! 💚


Facebook Twitter Instagram